Gå til innhold

Noen som har prøvt fedon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips...vurdere å prøve¨å følge dette....

Håper noen kan gi meg noen goe tips;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi "gikk på" Fedon for 5 år siden, og gikk ned mye begge to. Jeg 10 kg, og mannen 20 kg på ca 6 mnd. På mitt letteste veide jeg 55 kg!

Men så ble vi litt slappe, og skle ut med godteri og mye dårlig mat, så alle kg raste på igjen, iallefall på meg..

For 3 år siden hadde vi en ny periode, og jeg gikk atter ned ca 5 kg på noen få mnd, men så ble jeg gravid, og da ble matlysten for stor... Gikk masse ned under amming, men pga et halvt år med plager etter fødselsskade og bekkentrøbbel som fortsatt henger i, har jeg på de to siste årene etter fødsel bare gått ytterligere opp i vekt... Var 68 kg og 159 høy nå rett etter nyttår.

Så nå er vi igjen "fedon/lavkarbo"-tilhengere, og vekta er på vei nedover igjen. Jeg har tatt av ca 4 kg, og mannen ca 9 tenker jeg. (men jeg trener nå styrke i tillegg pga bekkenet, og muskler veier mer enn fett, så vil nok gå saktere ned nå...)

Jeg vil absoutt anbefale fedon/lavkarbo!

Pass på inntak av karbohydrater, kutt ut pasta, poteter, ris, brød, mel og sukker, så er du langt. Øk inntak av fett og proteiner.

Erstatt ris, pasta og poteter med kikerter, linser, bønner og mer grønnsaker.

Vil anbefale deg å få tak i noen bøker av Fedon Lindberg; "barn i balanse" (hvis du har barn), "naturlig slank"(oppskrifter), "naturlig slank og frisk".

Er også en bok som heter "matglede med lavkarbo" av Annika Dalqvist, som det er masse oppskrifter i.

Sjekk også ut forumet lavkarbo.no.

Lykke til!

Skrevet

takk for svar.....;)

Skrevet

Nyere forskning er ganske enige om at lavkarbo virker.

Ulempen er at når man går ned på lavkarbo stiller du kroppen i en modus som gjør at den suger karbohydrater de gangene du spiser det. Så du må være innstilt på å leve lavkarbo resten av ditt liv for å holde vekten nede. Det blir en livsstil.

Derfor er det mange som sverger til Grethe Roede, Libra o.l for der er karbohydratene en viktig del av kostholdet, men du går likevel sakte men sikkert ned i vekt.

Om du virkelig vil prøve lavkarbo så anbefaler jeg bøkene til dr. Hexeberg. Den nyeste som heter Frisk med lavkarbo 100 oppskrifter, er kjempefin. Masse god mat med lite karbohydrater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...