Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Når de begynte? Sitter med rieteller.no for har hatt ekstreme jævlige smerter som har toppa seg og gått over. Nå som jeg skal ta tia er det en ltien stund siden sist det kom en. Og da lurer jeg på når jeg skal gi opp at det er rier? hehe.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Første gang jeg fødte var det ca 10 minutter mellom i begynnelsen. Andre gangen begynte det med uregelmessige rier på mellom 6 og 7 minutter mellom. De ble aldri regelmessige og da det varierte mellom 2 og 5 minutter mellom dro jeg inn på sykehuset (var da mellom 3 og 4 cm åpning).
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Er det rier blir det aldri lengre mellom de, bare kortere. Mener det var ca. 15 min mellom de da det begynte.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Hm det viktigste er vel at de kommer regelmessig. Altså med samme tidsrom. Noen ganger så kan det jo være modningsrier også, som kan komme regelmessig, men så gir de seg plutselig. Du merker nok om det er rier:) Eller iallefall når du bør dra til sykehuset:) Jeg hadde svake rier i mange timer med 5 min mellomrom, men så gikk de over. Så en del timer senere, på natta, så begynte det igjen og da var det i en helt annen grad. Mye vondere. Så da visste vi det var i gang
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Riene i starten behøver ikke være særlig regelmessige, og de kan komme og gå litt.. Hvordan føles smertene, og hvor ofte har du hatt dem?:-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 1938, de trenger alldeles ikke ble regelmessige selv om de som oftest blir det. Hadde jeg hørt på det så hadde jeg født hjemme:P
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 En god kombinasjon av det jævligste mageknipet med drit vonde mensensmerter og korsryggsmerter.. Litt alt av det gode på engang. Klarer ikke prate, vil bare skrike og vrir meg.. Så går det nedover igjen. Har holdt på siden i dag tidlig, men ikke regelmessig. Var ute i bil i sta, da var det helt jævlig, men nå som jeg er hjemme å har fått lagt meg ned med varmepute og dyna så er det uregelmessig med opptil 1 time mellomrom.. Da er det vel ikke rier. Men fy f.... så vondt! :/ Jeg har aldri hatt så vondt før i hele mitt liv.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 Mine var uregelmessige i starten. Og ikke kjente jeg de første heller. De så det kun på skopet på sykehuset. Men de begynte med 20 min mellomrom og raste ned til 3 min på ca 1 time.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 Opptil en time mellom høres jo lenge ut... På en annen side er alle forskjellige. Hvis det er såpass vondt som du beskriver, ville jeg kontaktet sykehuset for å spørre om råd. jeg fikk aldri regelmessige rier, og var veldig usikker. Du vil kjenne det når du får rier, sa alle, men jeg var altså veldig i tvil.. nettopp fordi de ikke var regelmessige. De kom med alt mellom tjue og fem minutters mellomrom, og varierte i lengde og intensitet. Jeg ringte sykehuset og da ba meg komme inn til en sjekk. Da jeg kom inn hadde jeg fire cm åpning og var i full gang:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 3,5 min var det mellom de helt svake i starten. Så krympet mellomrommet etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #11 Skrevet 20. februar 2011 Jeg hadde rier med 15/16 min imellom... etter 3 timer var det 12 min imellom. Siden de var så fryktelig vonde, men alikevel lang tid imellom. så dro vi inn å sjekket.. Å jada, 8 cm åpning. Og da 10 - 12 min imellom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå