minimera Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Hei, nå er gutten blitt 4 uker og han har på kveldene litt magevondt. Ikke noe voldsom skriking enda (bank i bordet), men han er urolig, små gråter og vil ikke sove. Kan man prøve å finne en metode som gjør at han ikke får luftsmerter i det hele tatt, eller er dette normalt? Jeg kan redusere/lindre litt med diverse tiltak som massasje, bensykling, malt, bæring osv. Men at han likevel vil ha luftsmerter pga ikke ferdig utviklet tarmsystem? Eller skal jeg prøve flere tiltak? Jeg har prøvd: minifom fennikkelte massasje bensykling malt i MME byttet til HIPP fra NAN dr.brown flasker bæring i sjal Har hjulpet litt... Jeg kan prøve: karvete roiboos te NAN HA-1 Kiropraktor ol Med andre ord, skal jeg bare godta at han har litt luftsmerter og slutte å "forske" på hva som kan fjerne smertene helt og hver gang? jeg bare lurer
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Kiropraktor er en god ide. Jenta mi var slik, bare at hun hadde slike utolige perioder fra 4 om natta til 8-9 om morgningen. Tok henne en tur til kiropraktor som fant to låsninger i nakken hennes. Etter 3 behandlinger ble hun helt bra og hadde bare magevondt engang iblandt. Verdt et forsøk iallefall:)
minimera Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2011 Takk for råd Men det er laangt til en kiropraktor her jeg bor (flyavstand), her finnes fysioterapeut, naprapat, akupunktur og muligens homopat. Kan noen av de behandle låsninger? Kan låsninger gå over av seg selv??
minimera Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2011 forresten så promper og raper han mye, og han tar beina opp mot magen, så det er trolig magevondt. Låsninger i nakke, kan de virke på den måten?
♡ A & E ♡ Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 Fysioterapeut kan hjelpe til med låsninger,stivhet i nakke osv ja, gjorde det på vår gutt. Jeg vil tro at noe startkrøll vil de fleste barn ha, det er jo egentlig en vannvittig forandring fra å ligge i vann i magen til å komme ut i verden og kroppen skal gjøre all jobben selv Synes ikke du skal stoppe med "syklingen" for det hjelper godt der og da. Ellers vet jeg om ei som fikk veldig gode resultater på kolikk med akupunktur. Om barnet har det vondt hadde jeg nok prøvd meg frem videre ja.
Januarjente <3 Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 Jenta mi har også endel luftsmerter - særlig i starten. Nå er hun snart 7 uker, og det er allerede MYE bedre. I begynnelsen styra hun som regel frem til to-tre om natten. Hun skreik aldri mye så lenge jeg byssa og bar rundt på henne, men var veldig urolig og spente seg i kroppen. Det hjalp litt å legge henne over låret og stryke henne på ryggen, og å massere henne på magen og dytte knærne opp mot magen (kolikkmassasje). Jeg bytta også fra nan til hipp, og følte at det hjalp litt. Likevel tror jeg det tar litt tid å venne seg til mme, og at det kanskje kan føre til mye luft i starten?
Bettybu Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 Napratpat kan vel være et alternativ..Nan HA1 kunne du kanskje prøve, en del dyrere, men..alt for "lillegull??"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå