Gå til innhold

Åssen kjennes rier ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri opplevd ordentlig rier, men mye kynnere. Jeg forestiller meg rier som sammentrekninger i magen, som om noen strammer et bånd hardt rundt magen din. Men man kjenner ikke smerter ned mot symfysen også håper jeg? Har nemlig hogd til der en del de siste dagene også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine rier var som sterke menssmerter, de satt både i rygg og mage. Kan sammenlikne de med en bølge, rien kommer snikende og er svak, før det øker til en smertetopp, og forvinner sakte igjen. Det hjalp å fokusere på pusten under hver ri, da klarte jeg å jobbe med kroppen, og ikke spenne musklene. Badekar er også fantastisk smertelindring.

Skrevet

Rier er når du kjenner innvendig at bekkenet åpner seg. En forferdelig smerte. Men åååhhhh som jeg gleder meg til neste gang :)

Skrevet

Mine rier satt kun i korsryggen, og kjentes ut som veldig sterke menssmerter. Bruker å ha vondt der under mensen også.

Skrevet

Først; husk at rier kan kjennes veldig ulike ut fra person til person. For noen sitter de i ryggen, for noen i magen og for noen på lår og hofter. Og dessverre kan de sitte flere steder på en gang også.

Mine har ved begge fødsler sitter nederst i magen og på fremsiden av lårene. Det er de samme stedene jeg har menssmerter.

De har kommet som tak med en topp. De bygger seg opp mot toppen og så slipper de taket etter toppen. Om du skjønner.

Og så ble de kraftigere og kraftigere utover i fødslene.

Skrevet

Det føles omtrent som å bli overkjørt av en dampveivals og deretter vridd opp som ei skurefille

Skrevet

19:20:

Hehe, nå fikk jeg meg en god latter her:-)

Skrevet

For meg var riene omtrent det samme som de verste magesmerter/luftsmerter man kan tenke seg, slike som gjør at en kaldsvetter og ser mannen med ljåen. Ikke noe ryggvondt eller noe som minner noe særlig om menssmerter.

Skrevet

Jeg hører mange sammenligner rier med menssmerter. For meg kjentes de aller første riene kanskje litt som menssmerter, men etterhvert var det mer som voldsom mageknip..

Men, som mange sier, det kjennes ulikt fra person til person... selv om jeg aldri har hørt om rier som hugger til.. Jeg tror du kan føle deg trygg på at det du beskriver ikke er rier..

Skrevet

Ta den verste leggkrampen du har opplevd, og plasser den slik at den omfatter en muskel som dekker hele overkroppen din. Så ganger du intensiteten med ti.

Skrevet

Hvis du kjenner rier som meg.. så er det mensmerter som kommer snikende, bygger seg opp "VONDT I HELE KROPPEN" så dabber det av til menssmerter igjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...