Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Vi har ca 2.5 timer avstand fra sykehuset.. Og jeg lurer litt på hvordan vi skal få til hjemreisen.. Leste på nettet at nyfødte burde bare sitte i bilstol ca 15 minutt, og ha minst 30 minutt "pause", men det er jo omtrent praktisk talt umulig for oss.. De siste ukene har det vært mellom -20 og -30 grader her så det er ikke bare å stoppe å ta ut babyen av bilen heller.. Hvor lenge kan en nyfødt sitte i bilstol av gangen? Hvordan har dere "arrangert" hjemreisen dere andre som har lang vei til sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Vet du, vil tro at dette løser seg helt naturlig. Hvis barnet sover hadde jeg ikke tatt det opp, men hvis det våkner så stopper dere, tar barnet ut av bilstolen (dere trenger jo ikke å gå ut av bilen for dette eller?). og gi det mat. Så sovner det kanskje igjen og dere kan kjøre videre. regner med at du setter deg i baksetet sammen med barnet så da er det jo lettvint, eller? Hvis det er vokent det meste av tiden hadde jeg uansett tatt en pause ca halvveis for en bleiesjekk og matpause.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Det er ikke noen regel på dette, det er mange mange meninger. Selv har vi 1 times kjøring til sykehus og nærmeste by. VI har lattt babyen regulere dette selv, hadde nok belaget meg på en liten pause eller to på hjemveien.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Jeg hadde 1 time hjem fra sykehuset og spurte jordmor om dette da jeg også hadde lest om maks 15min. i bilstol av gangen, men hun sa at så lenge babyen sov så trengte jeg ikke å stoppe og jeg skulle ikke vekke babyen om hun sovnet i bilen. Om hun var våken så kunne vi stoppe ca. etter 30 min. (halvveis). Men hun sov seg gjennom hele turen så jeg kjørte straka vegen hjem.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Sover barnet eller er våken og blid kjører dere. Begynner det å gråte stopper dere og roer eller mater. Dagens bilstoler er så bra at barna regulerer dette selv. Vi hadde 1 time og 45 minutter fra sykehuset og kjørte det i et strekke med en sovende baby i baksetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå