Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 I dag lot jeg min 9 mnd gamle baby slikke på en halv sitron. Hun synes det var spennende og morsomt selv om hun skar grimaser fordi det var surt. Fortalte det til en venninne som ble hysterisk og mente jeg var gal, barn under ett år skal jo ikke ha sitrus. Det vet jeg, men hun SPISTE jo ikke, bare stakk tunga bortpå mange ganger og fikk kanskje i seg bittelitt sitronsaft. Var det helt feil av meg? Hva kan egentlig skje? DET visste nemlig ikke venninnen min, bare at hun ikke skulle ha det.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Jenta mi fikk kiwi fra 7 mnd alder etter tips fra hs, å slikke på en sitron gjør da ingenting.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Det første ungen min fikk smake på som ikke var morsmelk, var clementin. Hun var 5 mnd, det var jul og munnen hennes bevegde seg i takt med tygginga mi, he he.. Hun fikk suge i seg saft fra sikkert en hel clementin i løpet av jula. Husker jeg tenkte at nå får vi vite om hun er allergisk - for det er jo det det er snakk om med sitrusfrukter. Husk at det er ved 2. gangs eksponering at allergien evt slår ut. Dette skulle ikke være noe problem hvis det ikke er allergi i familien deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå