Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 skal på ahus i morgen for overtidskontroll ( 10 dager i morgen ), hva kan jeg forvente meg? blir vel målt med CTG,sjekket nedentil og tatt ultralyd. har slitt siden jeg var 3mnd på vei med bekkenløsning, vært innlagt med nyrebekkenbetennelse, vært kvalm og dårlig halve sv.skapet så kroppen er ganske sliten nå. kjent mindre liv i det siste, var inne på kontroll forrige uke , alt var ok med baby, men jeg hadde litt lite forstervann ( lekker ikke ). hører jo mange sørgelige historier om folk som går på overtid, så jeg begynner å bli nervøs. mamma gikk selv 18 dager med meg på overtid før vannet gikk og da tok det nesten 3 dager før jeg kom ut med sugekopp. legene trodde jeg hadde hjerneblødning og det som værre var og jeg vil IKKE ha en sånn fødsel. kan jeg kreve å bli satt igang? er moden og 1-2cm åpning sist jeg ble sjekket.. takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 noen sykehus har nå vedtatt å ikke la noen gå mere enn 8 dager over i utlandet får ingen gå over mer enn 3 dager. Norge burde skjerpe seg, er så mye som skjer på overtid.. jeg kommer til å KREVE å bli satt igang om jeg går mere enn et par dager over, 2 veninner av meg mistet føre jul henholdsvis 9 og 13 dager over... så KREV å bli satt igang
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Hvis du er moden og 1-2 cm er det antagelig et tidsspørsmål før fødselen kommer igang av seg selv. Jeg var selv på overtidskontroll etter 10 dage. De tar ctg, sjekker modning og tar ul for å se at ungen har det bra, at det er tilstrekkelig med vann etc. Og så setter de antagelig opp tid for igangsetting hvis ikke noe skjer før den tid. Man hører skrekkhistorier om overtid, men vær klar over at igangsetting heller ikke er risikofritt, og en indusert fødsel blir ofte tøffere enn om den kommer igang av seg selv. Hardere og tettere rier bl.a uten at det nødvendigvis har noen voldsom effekt. Flere igangsatte fødsler ender i ks. Mange sykehus fraråder også epidural ved igangsetting fordi det kan stoppe opp riene igjen. De har sine regler å holde seg til, så du kan nok ikke kreve igangsetting. Hvis babyen har det bra er det til alles beste at du går noen dager til. Etter 14 dager vil de sette igang uansett. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå