Gå til innhold

Du blir ikke straffet om du knipser barna dine :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Gammel bruker vender tilbake for å fortelle alle dere sneversynte og bedrevitere at du blir ikke straffet om du slår eller knipser barna dine noen ganger.

Tingretten skriver i dommen at den legger til grunn at klapsene som foreldrene har innrømmet, har skjedd for å avverge fare eller «som en spontan og umiddelbar reaksjon som ikke hadde noen form for avstraffelse. Dette skjedde i anstrengte situasjoner hvor ungene ikke lot seg rettlede verbalt».

Vi er mange som fra tid til annen gir barna våre et knips eller dask på lanken. Vi lever i den virkelige verdenen, og ikke inne på pc som mange av dere inne på dette forumet gjør. Alt er farlig og skadelig for barna... Derfor har jeg ikke vært her inne på snart ett år. Måtte bare tilbake og fortelle dere den gode nyheten, som dere sikkert likevel har fått med dere ved å konstant leve i nettverdenen.

Jeg fortsetter å gi barna mine et knips i ny og ne, vel vitende om at jeg ikke vil blir straffet for det og barna ikke vil lide av det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers takk, jeg kan oppdra barna mine helt uten bruk av noen form for fysisk avstraffelse, rett og slett fordi jeg vet at det finnes BEDRE alternativer.

Skrevet

Virker mest som om du prøver å lette egen dårlige samvittighet for at du straffer barna dine HI :P

Trist, men ingen gode foreldre bruker etter min mening straff som en bevisst måte å oppdra barn på. Og da mener jeg ikke en eller to ganger ved et uhell/ redsel for en farlig situasjon. Som annie 15:19 skriver, finnes det bedre fungerende metoder.

Gjest Antarctica
Skrevet

Å bruke makt mot barn er å demonstrere egen avmakt. Men har du ikke mer vett, og ingen bedre metoder, så får du fortsette, og glede deg til du lir gammel aleine på gamlehjemmet.

Skrevet

lærer du barna dine at det ikke er lov å slå/sparke/klype/lugge andre?

bare lurer

Skrevet

og som hi påpeker så kan det hende at noen (inkl. meg selv) klapser litt på hånden til barnet som ren refleks på at barnet ikke hører etter og er i ferd med å gjøre noe som kan skade seg selv og andre i nærheten.

gjør det ikke bevisst som avstraffelse, men fra tid til annen... (meget skjeldent.. dvs i mine 14 år som mor har det skjedd kanskje 5 ganger) så kommer denne refleksen som styres av morsinstinktene mine for å forhindre noe som kan få fatale følger... slik som da 2 åringen begynte å dra i vannkokeren og ikke hørte etter... jeg ville nødig at hun skulle få brannskader av det nykokte vannet.. så det kom en klaps ut av det.. hun fikk ikke vondt men hørte på.

Skrevet

Neeei da, jeg bare banker og kliner til barna mine i ny og ne, for det har skjedd for å avverge fare eller «som en spontan og umiddelbar reaksjon som ikke hadde noen form for avstraffelse. Dette skjedde i anstrengte situasjoner hvor ungene ikke lot seg rettlede verbalt».

Så bare bank unga deres folkens...

Skrevet

Om du planlegger å fortsette å klype barna dine så bryter du loven. Og JO du kan bli straffet når du tydeligvis gjør det med overlegg,.

Det den teksten sier er at dersom man kommer i hende for å dra armen til ungen utav ledd mens man prøver å dra ungen vekk fra en løve, så blir man ikke straffet.

Om man derimot sier til ungen at" dersom du plukker på mamma sin datamaskin så kommer jeg å knipser deg(og så utfører det), så kan man bli straffet.

Om man av redsel reagerer med vold, bør man lære første gangen at dette skal ikke skje igjen!

Det finnes barn som er vanskelig å oppdra, og barn som er lett å ha med å gjøre. Det er det som er utfordringen ved å være foreldre. Om man begynner med fysisk avstraffelse har man gitt opp for lengst og burde sende barna til noen som har kapasitet og tålmodighet til barna.

Skrevet

Da får du leve med at du faktisk mishandler barna dine da.. Men det sier ganske mye om deg som person at du ikke bare gjør dette, men forsvarer det også.

Skrevet

Venninna mi gjorde det en gang på meg for å vise hva hun gjorde med barna sine.

Det var ikke godt, ikke trenger jeg å gjøre det heller. Hvorfor skulle jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...