Gå til innhold

Død i barsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kjenner eller vet av noen som har dødd i barsel..

Hva var årsaken? Barselsdød er jo ikke så vanlig i våre dager, så hva er det som forårsaker dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker på mammaen?

Den ene jeg kjenner til hadde kraftig svangerskapsforgiftning, gikk i koma og døde.

Vet om flere barn som har dødd da, av forskjellige årsaker.

Skrevet

Ei venninne døde under fødselen/rett etter fødselen. Hun blødde rett og slett ihjel. Helt tragisk.

Skrevet

Jeg vet en fotballspiller som døde i fødsel for to mnd siden.Venninna mi sin venninne. Så det var veldig trist.

Hun fikk fostervann i lungene grunnet stort trykk.

Skrevet

Jeg vet om en som døde like etter fødselen pga en immunsviktsykdom som ble akutt forverret av fødselen. Vet også om en som døde av å føde fordi hun hadde en hjertefeil og tålte ikke påkjenningen. Kjenner en som holdt på å dø, men klarte seg på mirakuløst vis. Hun hadde morkakeløsning og fikk voldsom blødning.

Skrevet

Jeg har et familiemdl som døde i barsel. Hun var i 20-årenen, men døde allikevel. Hun døde da hovedpulsåren til hjertet revnet. Trolig har hun hatt en medfødt feil her, som ingen visste om.

Skrevet

Kjenner en som døde av hjerneblødning som følge av alvorlig svangerskapsforgiftelse.

Skrevet

jeg holdt på å dø av blødning pga at livmor ikke trakk seg sammen. Men dette er som regel en veldig håndterlig tilstand, man får medisiner for å skyndte på sammentrekkningen, og hvis det ikke fungerer blir man operert. Men det var en sammensetning av blødingen og at kroppen min var helt utslitt etter laaaang fødsel og hastesnitt som utgjorde den store risikoen hos meg.

Men igjen, dette er uvanelig å bli såå sjuk av som jeg ble. De fleste kommer seg veldig fort etter at medisin er gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...