Gå til innhold

3åring som tisser på seg ... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3,5 år. Han har vært bleifri i et år snart, hadde et par uhell i starten, ellers har det gått helt fint:)

Men nå, siste 2-3 månedene har han begynt å tisse på seg. Ikke tisse seg helt ut, men det kommer veldig ofte en del i trusa - nok til at han må skifte både truse og bukse. Har forsøkt å prate med han om det, og han lover at han skal gå på do så fort han kjenner at han må tisse. Men det skjer igjen, og igjen. Jeg har trodd at det er fordi han er "lat" - at han ikke gidder gå på do hvis han feks ser på barnetv. Eller at han er så ivrig i lek at han ikke har tid til å gå, han prøver liksom å drøye det så lenge som mulig helt til han ikke klarer å holde lenger. Men nå begynner jeg å lure på hva som egentlig skjer.. Er det flere som har sånne problem? Hva skal jeg gjøre med det? "Straffe" han på en eller anne måte? Han tisser aldri på seg om natta, bare på dagtid.

Kan det være en reaksjon på at han har blitt storebror? Selv om det er 1 år siden da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at med slike tilbakefall.

Min jente hadde også et par mnd. med mye skvetting i trusa lenge etter at hun egentlig var helt tørr.

Var frustrerende, men straff fører aldri noe bra med seg i slike tilfeller. Fortsett å minne/spørre gutten din på om han må på do, og ros han masse de gangene han ikke skvetter.

Dette kommer sannsynligvis til å gå over av seg selv om ganske kort tid.

Lykke til!

Skrevet

min datter på 8 er uheldig noen ganger om natta enda,så tror ikke du trenger beskymre deg over 3 åringen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...