Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 11-åring med egen TV (med kanaler da, ikke bare dvd og spill) på rommet? Er det "vanlig"? Merker at på særlig helgene blir han sittende lengre oppe sammen med oss ettersom han vokser og det skjer oftere og oftere at vi kunne tenkt oss se program som ikke er helt egnet for ham. Da ender det jo med at vi ser på noe som han kan se også. Nå snakker vi om egne kanaler på TV hans, må da investere i sånn boks etc. Er dette nødvendig eller vil det være "negativt" for det sosiale, det at han kanskje lettere går inn på sitt rom og blir sittende, det er jo heller ikke ønskelig i for stor grad... Hva har deres 11-åringer? Og evt regler?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 vår på 9 snart 10 har tv med rikstv-boks på rommet sitt. jeg synes det er veldig greit egentlig. etter kl. 20 så er barnetiden slutt for vår del. etter en lang dag med aktivtiteter tilpasset barn så har vi fått "nok". de minste er i seng og den største kjeder seg naturlig nok. da er det veldig greit å la han ta med en film opp på rommet eller finne et program på tv som han liker. veldig kjekt dersom han har venner på besøk også. jeg må være ærlig og si at jeg liker ikke stua full av unger som glaner på tv og vi selv blir forvist til andre deler av huset da det ikke er plass i sofaen. nødvendig med tv på rommet er det vel aldri men jeg vil ikke si det er negativt for det sosiale heller. det er jo litt hva du gjør det til selv mtp på begrensninger på tv-tiden. 3åringen har tv på rommet han også men kun for dvd. vi har ingen spesieller regler på dette egentlig. annet enn det ikke får bli for mye. han ser på morningen da han våkner tidligst av oss alle, mens vi lager middag og på kvelden før han skal legge seg. vi har også sperret kanalene for alt over 11årsgrense. de filmene og programmene med 11år må vi også godkjenne først. (utrolig hvor lav aldersgrense det er på enkelte programmer og filmer) utenom dette så er ikke vi noe strenge på tvtitting på rommet. bare det ikke blir for mye og det ikke kommer i veien for andre ting som jeg anser som mer stimulerende enn tv.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Aj aj... Med tanke på at spesielt flatskjermer er de største brannfellene som finnes i et hus ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg plasserte en på et soverom. Men dersom dere er flinke til å dra ut støpslet hver kveld så går det sikkert greit. Vi har rigget i stand en tv-stue til ungene, men dersom dette ikke er et alternativ så ville jeg nok vurdert tv på soverommet. Vår 11-åringer ha forøvrig lov til å bruke data/tv to timer på hverdager og litt lenger på helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå