Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Er ikke så god på dette med barnesanger. Hører ikke så ofte på det hjemme og jeg har så dårlig hukummelse at når jeg skal synge for jenta mi på 3 år, så husker jeg ingen... Trenger litt forslag på koselig/fine sanger! Jenta mi har en favorittsang (ingen er så trygg i fare) men jeg blir snart gal av å bare synge den...
Gjest Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Mn tulle er bare 8 mnd, men jeg synger og synger. Hun liker lydene og smiler fra øre til øre. Her er et utvalg: * Ollebolle * Lille kattepus * Melkeku * Amandus dokkemann * Alle killebukkene * En elefant kom marsjerende... * Lille solskinn * Bæ bæ lille lam * Fola blakken * Blåmann Er ikke sikker på om de heter det, men tror det. Skaff deg barnas store sangbok, der er det et hav av sanger. Så lærer du deg en, synger den til du husker den og så tar du neste
Gjøkeredet③ Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Ba ba Blacksheep Twinkle Twinkle little star Trollmor Hokus Pokus Lille pusekatt Å jeg vet en seter..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Vi synger de vi husker på og de som de kommer hjem nynende fra bhg på. Kjøpte en boks med 6 cder med barnesanger fra platekompaniet her for noen uker siden også, de var fine.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Takk for forslag! Kanskje jeg skulle investert i en cd eller to? Og en sangbok. Kanskje det finnes noen bøker med cd til? For hun elsker virkelig å synge og at vi synger sammen. Var flinkere til å synge da hun var baby. Så får jeg terpepå sangene så de sitter ja! HI
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Jenta mi vil kun at jeg synger for henne på kvelden, på dagen vil hun bare synge selv... Men på kvelden synger vi Lille Ole, Kjære Gud og Hvem kan seile foruten vind.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 Du trenger en skikkelig sangbok! Jeg synger alle jeg kan sånn litt (melodi) i den store hvite sangboka. En treåring synes også rim og regler er stas - f.eks. inger hagerup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå