Gå til innhold

Nå går bidronninggeleen i søpla..! :@

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sitti å googla litt på om bidronningele kan ha vært skylden til at min 28-dagers syklus (som jeg har hatt så mange år jeg kan huske tilbake) plutselig har begynt å variere mellom 30-35 dager... og yes, utrolig mange som har opplevd det samme.

Denne prøveperiode skal jeg prøve å gjøre det på den naturlige måten, uten noen som helst "hjelp". Skal bare ta EL tester,- men det kun for å forsikre meg om at vi faktisk hopper til køys når det gjelder! Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt ;)

Men tror det er mange som er litt for kjappe i avtrekkeren her inne. Man skal prøve ALT så man helst ble gravid i går.

Jeg syns ikke sånne kosttilskudd er noe for de som har normale sykluser fra før. Da er det viktigere og få i seg nok mineraler og vitaminer.

Bidronninggele, f.eks, kan være til stor hjelp dersom man sliter med eggløsningen, men så lenge man har fast eggløsning og stabile sykluser så risikerer man at man klusser til ting, sånn som du har opplevd nå.

(bidronninggele hjelper til på modning av egget, og dersom man allerede har en normal prosess der, så sier det segselv at man kan få litt trøbbel med forsinket eggløsning o.s.v.)

Det beste er og la naturen jobbe i fred, så lenge den funker som den skal!! Det er mine ord. Hehe.. Har jo fått meg litt erfaring etterhvert rundt div. "hjelpemidler" og prøving i segselv. Btw. Jeg brukte bidronninggele på samme måte som pergotime. Altså det leger skriver ut mot manglende eggløsning. Det funka jo som fly og for min del var det tusen ganger bedre og bruke noe fra naturen enn kunstige hormoner fra et laboratorium. Og har hatt eggløsning hver måned siden.

Lesson: Ikke klur med noe som funker. Er det noe som ikke funker derimot, så kan man prøve alternative midler. Skjønner ikke helt hvorfor man skal ta all slags, heller jeg, når alt virker som det skal.....

Men men! Du er nå en erfaring rikere! Ta heller kosttilskudd som omega-3, d-e-c-vitaminer, og nok mineraler, da de spiller inn på slimhinner og elslim bl.a. omega 3 hjelper hjernen og sende signalene riktig og dermed hjelper på bedre hormonbalanse bl.a.

Spis godt og sunt, sov godt om natta ogbegynn med yoga, meditering eller andre former for stressredusering ;)

Skrevet

Tusen takk for de gode tipsene!! :)

Jeg er ikke noe flink til å trene, spise sunt, ta vitaminer osv.

Denne periode skal jeg skjerpe meg skikkelig, og holde meg (så godt jeg kan) unna colaen, ta Omega 3 osv. Det du forteller motiverer meg enda mere!

Og yes, nå har vi lært, jeg bare håper jeg får tilbake den normale syklusen min denne måned. Vi får se ;) Så får vi se om naturen gjør jobben sin når den får jobbe i fred, hihi :)

Likte nicket ditt!

Skrevet

Jeg går og for at hele prosessen skal skje naturlig, jeg har aldri testet etter el, tatt bidronninggele(selvom det har fristet) eller lignende.

jeg prøver bare å spise sunt, få i meg vitaminer og stresser minst mulig.

har også tenkt tanken å trene litt , men er redd for at mensen kan bli uregelmessig da.. noen råd?

Jeg går daglig til bussen og turer med hunden min. tenker at det kanskje er nåkk? det hender av og til at jeg jogger meg en tur med hunden.

Skrevet

Trening er bare positivt!! :)

Så fremt man ikke overtrener, vil trening bare være positivt for kroppen. Man får bedre blodgjennomstrømning rundt i kroppen, som bare er bra. Mere oksygen i cellene, som gjør at de jobber bedre,

I følge helsepersonell jeg snakket med ang. "hverdagshelse" i forbindelse med et kurs en gang, så er 30 min. frisk gåtur faktisk nok for et sunnere hjerte. Så jeg lever egentlig etter "bare jeg gjør noe" mentaliteten. En spasertur en dag, tre-timers husvask f.eks. En heftig runde i høyet forbrenner noen kalorier og øker utholdenheten..hehe. Bare man ikke sitter på rompa heeele tiden. :)

Men er også omtrent allergisk mot stress, så..jeg gjør som hjertet ønsker :)

----

Drikker fremdeles kaffe og cola, bare ikke så mye. Jeg orker ikke slutte og leve bare fordi jeg ønsker meg barn. For bedre helse generelt og sunnere kropp, har jeg gått over på lavkarbo kosthold, og gått ned 4 kilo på to uker nå. Hjelper på det også, selv om det ikke er babyønsket som er hovedårsaken.

Tenk på sunnhet. Og sunnhet er en deilig spasertur i solnedgang eller duskregn....masse goood mat som smaker godt og gjør deg mett. Være glad hver dag over noe. Elske partneren sin med hud og hår...

Beklager altså, men jeg har det stikk motsatte av skrivesperre. Her åpnes slusene også stenges de ikke før jeg skjemmes! Haha! Har bare så mye på hjertet for tiden :) Vi har ikke tid til og kjenne etter hvor deilig det er å leve...være forelsket...å ligge og dra seg om søndagsmorgenen til sola skinner en rett i øynene. Dette er en fertil måte å leve på :)

...og å ta vitaminene sine da :P Hehehe.. Det beste er å spise mat som inneholder mye av "fruktbarehetsvitaminene" da, og få de den naturlige veien...men...gud til stress!! Hehe..

...bla bla bla....BEKLAGER!!

Skrevet

Jeg syns det er kjempe hyggelig å lese det du skriver, du kan bare skrive å skrive til meg, du virker som en person med stor hjerte og som bryr seg om andre! :)

Og tusen takk for alle tipsene og de gode ordene. Og du har helt rett, vi glemmer å stoppe opp og nyte de små tingene i livet, og opp i alt dette prøvestresset så setter vi forholdet vårt på spissen, vi behandler ikke forholdet bra, vi må ta oss tid til hverandre, og huske at vi har hverandre å pleie midt oppi dette. Uten hverandre hadde det heller ikke blitt noen kjærlighetsbarn. Noen ganger når vi har prøvd så føles det ut som pliktsex. Så pleier jeg å spøke med han og spørre "blir dette nå egentlig et kjærlighetsbarn"? Hehe..

4 kilo på 2 uker?? Herregud, det er sykt. Nå vet jeg ikke hva lav-karbo tilsier, men 4 kilo på 2 uker er bare... helt sykt bra!! :)) Så flink du er!

Jeg har satt opp en liten plan nå for de 4 neste ukene, siden TR kom i går, så føler jeg at måneden starter NÅ, og da har jeg mulighetene til å gjøre forbedringer! :) Jeg skal ta et par zumba-timer på treningssenter (jeg er ALDRI på treningssenter) men det er utrolig moro da, har fått noen gratistimer. Ellers, så er spaserturer utrolig lurt ja, det er det enkleste man kan gjøre for å få stram rumpe hehe.

"så lenge jeg gjør noe" er jeg helt enig med :)

Ble litt langt dette også, sorry :P

Hvilken PP er du i? Har du barn fra før?

Vi prøver på vår første.

Skrevet

Har prøvd i 28 mndr, men er bare kommet til 9 pp p.g.a. eggløsningen min som aldri kom i gang! Og det er første ja. Så jeg har fått trent tålmodigheten min veldig godt, kan en si ;)

Derfor jeg fant ut at jeg var nødt til og endre holdning til det hele. For alt jeg vet, kan det gå to år til, og jeg har ikke lyst og kaste bort mere tid på og sørge over det jeg ikke har... Jeg har jo verdens mest perfekte ektemann og flyter på skyer bare av den grunn :)

Løpe i trapper er også et veldig godt tips til stram rumpe....oppover i trapper, that is :P Må passe på leddene vet du! Hehe. Hadde en jobb da det ble veeldig mye trappeløping (nekter og ta heis når jeg har to friske bein), og hadde DEN sprettrumpa! Desverre en stund siden nå da..haha!!

Lavkarbo er ikke mel eller andre kornprodukter, ikke poteter, ris eller pasta. Og for og kompensere inntar en litt mere fett. Det kalles vel på en måte "steinalderkosthold" også. Finnes maasse sider på nett om temaet.

Kan ikke helt skjønne selv at hele 4 kilo er borte :o Har hoppa på vekta sikkert 6 ganger i dag og dobbeltsjekka med mamma si vekt, men...neida. Stemmer det! Hehe. Er for det meste bare vann, men sover sååå mye bedre, fordøyelsen er bedre, sukker"hungeren" er borte også...ikke sjokoladelysten da...og....cola......forbanna mannfolk som dro dritten med seg inn i huset her :P Nei..jeg er frelst allerede!

Gjør det ikke for vekta da, først og fremst.. Tenker helse og sunnhet. Kroppen balanserer vekta selv, med et optimalt kosthold.

Nei nå skriver jeg meg bort igjen.. haha!

Skrevet

28 mnd er uuutrolig lenge, herregud. Også har du et så avslappa forhold til det, hvordan greier du det?

Fra i dag har jeg begynt å telle kallorier.. for første gang i mitt liv, faktisk ganske spennende å følge med på alt man får i seg egentlig :)

Også var det faktisk ganske gøy å spise bevisst sunt :)))

Skrevet

For min del var ikke kaloritelling sunt i det hele tatt. Har prøvd det, og trening, men endte opp sykemeldt og utbrent :-| Opptil flere ganger, faktisk!! Og uten og gå ned ett gram!!

Nå suser det jo avgårde her og jeg er mett hele tiden. Ingen kaloritelling :D

Avslappa og avslappa...altså..nei, det er ikke godt å sette fingeren på. Følte jeg ble spist levende av alle negative tankene og bekymringene. Det var enten sink og swin, hvis du skjønner :) Plutselig ble det viktigere og ta vare på mannen min og forholdet vårt og ikke minst, meg selv! Tåler ikke stress, og det gjør nok ikke syklusen min heller. Hehe. Det tok for mye krefter og tid av livet mitt, rett og slett. Et bevisst valg, som jeg anbefaler alle og ta!! :P

Skrevet

Kan bigronningele virkelig utsette mensen? Jeg har normalt 28-29 dagers syklus, men nå går jeg 4 dagen på overtid... Er veldig stressa, for jeg kan IKKE bli gravid akkurat nå, passer så utrolig dårlig i forhold til ny jobb og prøvetid. Men hvis bidronningele utsetter mensen, så kanskje det er håp for at den kommer i natt eller i morra? Du aner ikke hvor letta jeg blei da jeg leste innlegget ditt.

Ikke missforstå meg, mitt høyeste ønske er å bli gravid, drømmer om barn døgnet rundt, men har akkurat begynt i ny jobb, så ville føle meg tryggere i forhold til fast ansettelse om jeg venter noen mnd på å bli gravid.

Lykke til videre med prøvinga!

Skrevet

Bidronninggele kan utsette eggløsning, så ja, den kan utsette mensen. ;) Hvis du ikke har helt stålkontroll på når du hadde eggløsning, så er dette et meget mulig scenario. :)

Skjønner godt hva du mener. Selv om man ønsker det sååå inderliiig, så skjer det plutselig ting som gjør at det kanskje passer hakket bedre neste måned eller sånn. Hehe. Det kalles livet det :P

Skrevet

Er du stressa pga at tante ikke har kommet enda, og du bruker bidronningele, yes da kan du ta det med ro, det er nok bare bidronningeleen ja- sett at du har fått negative grav.tester?? Hvis ikke så er jo forsinket mens.. ja du vet?? spennende!

På to sykluser var tanta utsatt over en uke hos meg. Helt utrolig....

Skrevet

Jeg skal gjøre som deg. Fra nå skal alt handle om kjæresten min og kroppen min HEHE

Skrevet

Har ikke tatt en test ennå, for jeg har gått rundt i troen om at mensen er "rett rundt hjørnet". Men da jeg ikke ser noe tegn til det i dag, 4 dager over ikm, så kjente jeg blodtrykket stige. Har de siste mnd hatt veldige mens symptomer, noe jeg aldri har hatt før, men da har jeg ikke tatt bidronningele, det begynte jeg med for ca 3 uker siden tenker jeg, kanskje 4... Har mens murringer og slikt nå, litt ømme bryster, men ikke for ille. Er ganske trøtt om dagen også, men det kan komme av at jobben er ganske fysisk, så beveger meg mer nå enn tidligere... Hvis det ikke skjer noe med mensen til i morra kveld, så tror jeg kanskje at jeg skal blir litt mer bekymret, du har roet meg ned en god del, og det føles deilig! Takk!

Skrevet

to positive tester... Tror ikke det var bidronningen som utsatte mens allikevel jeg... hmm, nå forandrer tilværelsen seg litt!

Skrevet

hehe, takk for det. Fremdeles i sjokk, så trenger nok noen dager på meg til å fordøye nyheten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...