Spire2013??? <3 Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Tenkte at jeg lager en skravletråd for de som prøver å bli gravid etter en SA. Hadde selv en sa i januar og er igang med prøvinga igjen. Vi kan følge hverandre og dele erfaringer og sånn....
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Henger meg på her. Hadde en SA i slutten av januar. Nå er det bare til å vente på at den blødningen skal slutte,så vi kan begynne prøvingen igjen Kjempe fint med denne tråden
rose 85 Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Jeg hadde en sa i januar, og jeg venter på ikm i morgen. Vet jeg hadde eggeløsning søndag om mandag for 14 dager siden. Hadde en negativ test i dag, så jeg får vel vente på tr i morgen.
DramaMama Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Jeg har hatt en MA med utskrapning, men vi er jo i samme situasjon... Det var 22. desember, og jeg skal endelig ha eggløsning igjen i disse dager, men nå blir jeg gal av de uklare eggløsningstest-strimlene, så jeg aner ikke når jeg har eggløsning lenger... Hehe...
bomsa Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Hallo, også jeg hadde en SA i januar. Prøver igjen, men den store gnisten er ikke der. Dette var min 3. SA, men jeg har klart å bære frem en hærlig sønn imellom disse. Jeg mener å ha hatt EL for ca en uke siden så jeg tester vel om en drøy uke hvis ikke mensen kommer da..:-)
*Miss Flua* Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Jeg oppdaget MA 2. februar. Hadde ikke utskrapning, men tok cytotek. Blødde i ca. 1 uke, og skal ikke prøve ordentlig før etter jeg får mensen igjen. Rett og slett fordi jeg og kjæresten skal på fylletur med jobben neste helg Og jeg meldte meg først på turen, så av igjen siden jeg ble gravid..og så har jeg meldt meg på igjen, jeg trengte å ha noe å se frem til da vi oppdaget MA'en. Men nå klarer jeg ikke tenke på annet enn å bli gravid igjen.. Har kjøpt en haug eggløsningstester, men tvinger meg selv til å vente til etter mensen, så jeg kan glede meg over turen neste helg
Frk Hansen Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 Hei, jeg henger meg på her jeg også. Hadde en SA i sommer. Det har tatt ganske lang tid å komme inn i syklusen igjen, og trodde endelig den var på plass forrige måned. Men i dag dukket sannelig TR opp to dager etter IKM, så da er den visst fortsatt ikke helt på plass. Så jeg er litt skuffa i dag.. Nå tror jeg jeg blir nødt til å bestille EL-tester jeg også. Msflua - sikkert lurt å ha noen andre ting å tenke på og glede seg til
smilefjes :) Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 Hallo Føyer meg inn i rekken her. Hadde selv en SA i begynnelsen av februar. den 4 totalt,men har fått en liten i mellom tredje og fjerde. Har eggløsning i disse dager,men er ikke helt bestemt på om vi skal prøve videre enda, eller ha et lite opphold i prøvingen. Råder ikke store optimismen på at det skal gå veien alikevel. Høres kanskje litt negativt ut, men blir så skuffet og sliten av all berg og dalbane kjøringen Håper det blir klaff for alle håpefulle
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 pokker å, jeg skjønner INGEN TING fant ut at jeg var gravid med at el testene smiler hele tiden. Den 25 begynnte jeg å blø. Så trodde jeg at blødingen hadde stoppet den 17, tok en EL test den 18 og fikk smil,dagen etter begynte jeg og blø igjen,Tok en EL test nå bare for å se,den smiler også... Men jeg blør jo... Så det jeg lurer på er, hvorfor smiler den?? gravidtesten var helt negativ forrige mandag.. kan jeg ha eggløsning selv om jeg blør?? Høres sikkert veldig dumt ut,sorry. men jeg forstår nada-niks
tiemie Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 Henger meg på her jeg også. Hadde en MA i desember, og går nå på provera for å få en blødning så vi kan starte opp på pergo igjen. Gleder meg til å få startet prøvingen igjen!! drømmer <3<3 Jeg brukte disse cb digitale el testene og hadde time hos gyn 3-4 dager etter el, og gyn fant ut at jeg slett ikke hadde hatt noen el enda.... Både tykkelsen på slimhinnen og størrelsen på folikkelen (som enda var i eggstokken) tilsa at min el ville skje 2-3 dager etter gyn timen! Har opplevd cb sine digitale el tester som svært ustabile siden de byttet til den utgaven som viser et smilefjes... Tok to samme dag på samme urin - en viste positivt og en viste negativt... Testet flere dager på rad positivt, så ble den negativ for så å bli positiv igjen... Gyn ba meg om å slutte å ta disse testene, for de var tydeligvis ikke til å stole på....
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 20. februar 2011 #11 Skrevet 20. februar 2011 oj,ja da skal jeg slutte å bruke de. Er jo ikke rart en ikke blir klok av dette greiene her da hvilke tester er det anbefalt å bruke da?
Ebon Skrevet 20. februar 2011 #12 Skrevet 20. februar 2011 Her er visst tråden for meg også, ja... Hadde SA i begynnelsen av februar, og akkurat sluttet å blø. Klarer nesten ikke å tenke på noe annet enn å bli gravid igjen med en gang. Har vært veldig frem og tilbake i forhold til å vente til etter mens eller ei...landet på å smøre meg med tålmodighet i en måned. Og nå går dagene utroooooolig sakte! Ønsker dere alle lykke til! Håper vi får en kort tid i denne tråden og møtes igjen i 1. Trimester etterhvert...
Nick2011 Skrevet 21. februar 2011 #13 Skrevet 21. februar 2011 Jeg og hadde en MA i januar, hadde utskrapning også i januar. Har prøvd litt i feburar, men TR dukket opp i dag, så håper den sitter neste periode.
tiemie Skrevet 21. februar 2011 #14 Skrevet 21. februar 2011 Hmm... Jeg vet ikke helt... Har alltid bare brukt de digitale testene for jeg er ikke så glad i å tolke streker. Nå skulle jeg få ul for å finne ut når jeg hadde el. Men er jo mange her inne som bruker billigtester da...
bomsa Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 Drømmer, brukte du EL tester for å sjekke om du var gravid? EL tester kan slå ut ved graviditet, men det er langt fra et sikkert tegn. Jeg hadde 3 dager positiv EL tester og snakker med CB i den forbindelse. Da sa de at det kunne hende jeg brukte lengre tid på å slippe egg, enkelte sykluser, eller at jeg ikke hadde EL i det hele tatt den syklusen.
Frk Hansen Skrevet 21. februar 2011 #16 Skrevet 21. februar 2011 Er det noen av dere som har prøvd så lenge at dere har begynt å tenke på utredning? Vi nærmer oss ett år med prøving og da er det jo aktuelt å kontakte lege for å sjekke nærmere om det er noe som er feil/mangler. Men ettersom vi jo faktisk har greid å bli gravide én gang så lurer jeg på om det på en måte utsetter starttidspunktet for det obligatoriske året med prøving? I tillegg så gjorde jo ikke et halvt år med uregelmessig syklus etter sa´en det så enkelt å prøve.. Jeg tenker mye på at tiden begynner å løpe i fra oss og at det kanskje er bedre å starte en utredning for tidlig enn for sent, samtidig er jeg redd for at en utredning vil skape mer stress med dette enn det allerede er - noe som ikke nødvendigvis er heldig heller...
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 21. februar 2011 #17 Skrevet 21. februar 2011 nei,jeg brukte det egentlig for å finne el,men begynnte og lure når det kom smil hver gang. Så tok jeg graviditets test og den var positiv.
tiemie Skrevet 21. februar 2011 #18 Skrevet 21. februar 2011 Vi prøvde noen år uten resultater da vi prøvde på nr 1, og bestemte oss til slutt for å få time til legen for å starte utredningen. Utredning er ikke alltid gjort i en fei, så jeg ville nok bare bestilt time hos legen og fått ballen til å rulle. Det er jo masse blodprøver og slikt som skal tas, så det kan jo godt hende du får sjekket endel allerede nå.
Frk Hansen Skrevet 22. februar 2011 #19 Skrevet 22. februar 2011 Takk for svar tieme! En del av meg vil gjerne bestille time med én gang, en annen del sier at vi ihvertfall må vente til det er gått ett år (mangler et par måneder). Kan du si litt mer om hva en slik utredning går ut på?
tiemie Skrevet 22. februar 2011 #20 Skrevet 22. februar 2011 Det kan hende det er litt ulikt fra lege til lege hvordan de gjør dette. Noen henviser kanskje til gynekolog med en gang, men jeg fikk oppfølging av fastlegen i første omgang. Først måtte jeg ta blodprøver for å sjekke alle mulige hormon nivå (mulig mannen også måtte ta en blodprøve, husker ikke helt akkurat det...), og deretter måtte jeg ta en blodprøve 7-9 dager etter el i 3 sykluser. Mannen fikk innkalling til å ta sædprøve, og alt var helt fint hos han. Mine blodprøver viste at jeg ikke hadde hatt el.... Fikk resept på pergo, som jeg fikk el av og ble gravid!! Veien videre hvis jeg ikke ble gravid var henvisning til gyn og lap, og ivf søknad, men det slapp jeg siden jeg ble gravid. Utredningen kan nok variere litt etter hva de forskjellige prøvene viser. Lykke til, forhåpentligvis sitter du snart med en positiv test igjen
emmy99 Skrevet 22. februar 2011 #21 Skrevet 22. februar 2011 MA 9 januar som ble avsluttet med piller og stikkpiller, fikk første mens igjen etter eksakt 28 dager:) Hadde eggløsning nå i helgen som ble testet med eggløsningstest, så virker som om jeg er tilbake i normal syklus igjen.. Eneste jeg er litt usikker på er at jeg hadde eggløsningssmerter før forrige mens 8 dager før mensen, og det kan jo tyde på veldig kort lutefase, så får håpe at dette ikke skjer denne mnd også. Håper virkelig det klaffer snart etter prøving i 3 år... Lykke til alle dere andre:)
Frk Hansen Skrevet 22. februar 2011 #22 Skrevet 22. februar 2011 Takk igjen tiemie! Så flott at det funket for deg! Det er fint å vite at det er utrolig mye som det kan gjøres noe med Det blir nok å troppe opp hos legen så snart vi passerer ett år
Augbarn Skrevet 22. februar 2011 #23 Skrevet 22. februar 2011 Hei alle sammen Tenkte å henge meg på her. Oppdaget MA (uke 11) den 29 januar og fikk cytotec. Har blødd siden da (litt opp og ned i mengde). Er tre og en halv uke siden i dag. I dag har eg blødd masse mer enn en vanlig mens og lurer på om dette kan være min første mens???? Er veldig tidlig da! Pleier å ha syklus på fire uker... Hva tror dere??? Er det mulig? Skal på UL i morgo for å se om det er mer rester igjen. Har lyst å prøve igjen så snart som mulig så er litt spent... Andre som har hatt langvarige blødninger etter MA?
Ebon Skrevet 22. februar 2011 #25 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Ganske ny her jeg også... Hadde en MA eller SA i begynnelsen av Februar, og jeg blør også fremdeles. Litt opp og ned, noen dager er det bare litt brun utflod, andre dager nesten litt som en mens. Utrolig slitsomt, for jeg hadde håpet det skulle slutte å blø fort, så gå noen få uker, og så skulle jeg få vanlig mens og starte prøvingen igjen. Utrolig frustrerende å ikke vite hva som skjer, og når man skal begynne prøvingen igjen. Vil jo vente til etter en mens, men hvordan kan jeg vite når den egentlig er hvis jeg ikke slutter å blø helt først? Jaja...får vel bare prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det. Lykke til i morgen, AugBarn, håper alt er borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå