Svømmetur Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Nå er lille Thea kommet til verden. Født den 15 med termin den 19, så litt tidligere. Hun er så søt.3030 gram og 50 lang. Mandags morningen var jeg på kontroll hos jordmor. Fortalte at jeg hadde litt vondt nede i magen, som mens smerter. Hun så det var veldig normalt å ha. Var trøtt så gikk hjem og sov noen timer. Skulle på barsels besøk til ei venninne senere på dagen så bakte boller til å ta med. Dro til hun kl 19. På vei ut ringer jeg mamma for å høre om det kanskje kunne være rier, men det var jo bare i magen og ikke regelmessig. Hun trodde det, men jeg turde ikke håpen og alle sier jo at man forstår når det er en rir - ikke jeg !!!! I besøket begynte det å gjøre vondere. Kl 9 dro vi hjem og hjemme halv 10 ringte jeg føden. Fikk beskjed om å gå i dusjen og vente til de ble regelmessig. Halv 11 hev vi oss i bilen. Da gjorde det vondt og jeg orket ikke vente. Kk trodde ikke fødselen var langt i gang når jeg kom men sjekket. Og der var det 5 cm! Herfra tok det av. Vannet gikk og åpningen gikk fort. Kvart over 1 på midnatt var hun ute. Rakk ikke føde i badekar, som jeg ønsket, eller smertestillende, men ikke behov for det. Ingen rifter heller. Vi reiste hjem etter et døgn. Hjemme var det mye gråt fra Thea og jeg la hun til brystet hele tiden.3 dagen kom jordmor og veide hun. Da var hun gått ned nesten 20% i vekt. Vi ble sendt fort av gårde til barsel. Tok prøver og ligger nå på barneklinikken. Hun har ikke greid å ta til seg mat og jeg har for lite melk. Og gulsot. Hun ligger nå i solariumet sitt med drypp for å få i seg veske. Jeg er førstegangsfødene og viste ikke hvor mye de normalt gråter de første døgnene. Var veldig usikker, og angrer på at jeg ikke spurte om mer hjelp. Nå går alt mye bedre. Vi føler vi har fått en ny unge etter at hun er mett for første gang. Og vi får sove for første gang på 4 dager. Koser oss nå. Har hatt en super opplevelse, drømme fødsel, men en strevsom tid i etterkant. Men herren så gøy dette er og skal bli!! Masse masse lykke til alle sammen.
sisten Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Gratulerer med jenta. Godt alt ordnet seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå