Gå til innhold

trenger råd NÅ!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 2 år som ligger å kaster opp. Noen som kan komme med tips til hva å gi som drikke etterhvert? Noe som kan roe kvalmen nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Gi hva som helst, men BARE en teskje av gangen. Vent til det har roet seg litt, og gi en skje i minuttet, så en skje pr halvminutt, så trapp opp til en barneskje pr halvminutt osv. Saft el noe annet med sukker er bra.

Skrevet

Avkjølt kokt vann.

Det er visst lettere å beholde vannet når det har vært kokt.

Også en t-skje omgangen

Skrevet

En blanding av eplejuice og farris er bra, siden det inneholder litt salt og litt sukker. Hvis han ikke synes det smaker vondt da. Gi lite drikke om gangen og heller gi ofte. Da er det lettere å holde det. Da min gutt var 2 år og hadde norovirus i dagesvis, ga jeg han etter hvert drikke med skje ca hvert 5. minutt. Dette pga han hadde kastet opp i så mange dager, og begynte å bli dehydrert.

Følge med på at han tisser godt.

God bedring!

Skrevet

tusen takk for svar dere. har farris i hus, ikke eplejuice. Og bor i gokk i stand så alt er stengt etter kl 20 her en lørdagskveld. Men kan prøve å gi litt og litt farris. Om lillebror på 3mnd kaster opp? Da ringer jeg legen eller? Storebror er snart 3 år, og første gang han har hatt oppkast. Så lenge ikke handler om sv.skapskvalme så er jeg blank.

Skrevet

Trenger ikke ha lege hvis ikke babyen blir dehydrert. Får han bryst? Husk håndhygiene for smittebegrensing.

Skrevet

Ser ut til at storebror er ferdig nå. Fått i han litt farris. Gikk en del såpe og håndsprit i går ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...