Gå til innhold

Hva ville dere gjort ang jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber nå som vikar i ca 80% stilling. Arbeidsstedet er 20 min med bil fra der vi bor. Dette gjør at jeg kan hente tidlig i bhg hver dag.

Har nå fått tilbud om en meget god stilling som er veldig relevant for meg. Det er i tillegg en fast stilling. Problemet er at det er 100% stilling, og at jeg bruker omkring 1 time med tog. Hvis jeg tar denne jobben, så rekker jeg akkurat å hente før barnehagen stenger.

Er så utrolig i tvil om hva jeg skal gjøre. På den ene siden vet jeg jo ikke hvor lenge jeg har vikariatet, men på den andre siden så gjør det slik at jeg kan hente i bhg før kl 15 hver dag. I tillegg er den nye jobben et utrolig tilbud jeg aldri hadde trodd jeg skulle få.

Hjelp, hva ville dere ha gjort????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner dilemmaet ditt..

Men jeg trur jeg ville ha prøvd den nye stillingen.

Om det er et vikariat du har og ikke vet hvor lenge du har den, så kanskje det ikke er så vanskelig å få en tilsvarende stilling om den nye skulle være for mye?

Kjør på! Du lever bare en gang! Ikke angre=)

Skrevet

Hei :)

Hvor gammelt er barnet ditt? Det er jo et gode og kunne hente tidlig i bhg selvfølgelig, men fast jobb er jo også et gode. Og en jobb som er veldig relevant for deg! Tror du rett og slett må veie for og imot. Tenker jo at barnet ditt har vært heldig som har hatt korte dager i bhg sålangt og at de etterhvert takler lengre dager. Du sier heller ikke noe om barnefaren. Kan han hente tidligere noen ganger kanskje? Besteforeldre?

Skjønner at du har et dilemma her, men jeg tror jeg ville tatt drømmejobben ettersom den faktisk vil gi fast stilling. Vil du ikke angre dersom du ikke får fornyet vikariatet ditt og står uten jobb?

Lykke til !

Skrevet

Du tar i mot stillingen og søker om å få den redusert til 80% for en periode?

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Hun er bare 1,5 år, og har gått i bhg siden august i fjor. Så hun har absolutt vært heldig, ettersom hun foreløpig aldri har hatt en "full" dag i barnehagen.

Pappaen kan stort sett hente tidligere, han er i barnehagen senest kl 1600. Men hver fjerde uke har han senvakt, så da er det jeg som må hente. Uansett, å bli hentet kl 1600 er vel heller ikke det verste.

Må innrømme at det er litt drømmejobb ja, det er derfor dette er så vanskelig. Hadde det bare vært en "vanlig" jobb, så hadde jeg prioritert familien. Men så er det litt dette med å ha en god jobb og en god inntekt også da..... Vanskelig er det ihvertfall!

Skrevet

Er det mulig når man også er ganske ny i stillingen?

HI

Skrevet

Ja hvis du har fått stillingen er det ingen som kan nekte deg permisjon (så mange % du vil) ettersom jenta de er under 3 år, men på den andre siden høres det ikke ut som om hun kommer til å lide noen nød dersom du jobber 100 %.

Skrevet

Var i samme situasjon som deg i høst. Tok den nye jobben (var også en stilling jeg aldri hadde trodd jeg kom til å få). Jeg har omtrent 30 min reisetid-hver vei. Men alt går:)

Skrevet

Et vikariat er IKKE et blivende sted.

Skrevet

Herregud, et vikariat er da en jobb det også! Hun kan jo være der om hun ønsker mer tid til familien.

Skrevet

Men kanskje litt dårlig gjort ovenfor arbeidsgiver å ikke informere om dette på forhånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...