Gå til innhold

Hvor mange barn har dere?

Anbefalte innlegg

Er dere førstegangs eller har dere en hel bråte? Jeg har to barn og nr tre på vei, husker da jeg ventet nr 1, var helt hysterisk for alt, men nå som jeg venter nr 3 er det liksom ikke så farlig om jeg har tatt en Ibux eller to, eller om ungene har har drukket opp kaffikoppen min, eller om jeg har spist kjøtt som er tødt i midten.. Flere som meg? Ting har en tendens til å gå helt fint allikavel...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142928404-hvor-mange-barn-har-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett. Ønsker egentlig ikke flere. Er ikke aktuelt før om flere år iallfall, men kan godt hende vi uansett nøyer oss med den ene. Er veldig fornøyd med den vi har fått da ;)

Var forøvrig også hysterisk over det meste som gravid ;)

Annonse

Akkurat fått nr 4 :)

Tror man blir mer avslappet for hvert barn man får. Når man har vært igjennom det før så vet man at babyer ikke er små porselensdukker, og at de faktisk tåler en del =) Jeg var fæl til å plukke opp førstemann så fort hun lagde et pip. Taklet ikke å høre henne gråte. Nå kan jeg være midt i stell av storesøsken når minstemann finner ut at hun er sulten. Da blir det litt gråt, men hun må pent vente til 2åringen har fått på bleia ihvertfall.. hehe

Jeg har fem, og tenker faktisk det motsatte av det du tenker. De tåler en del ja, og mange ting er jeg avslappet på, men akkurat det med gråt og nærhet når de er babyer tror jeg er utrolig viktig. En baby bør ligge minst mulig å gråte.

Annonse

Har fire stykker.

Den største forskjellen fra nummer en og nummer fire tror jeg er synet på utviklingen deres. Med førstemann er man livredd for at barnet skal være "tregt" og er overlykkelig og stolt over hver milepæl, det beste er om din unge er den første i barselgruppa som kryper, reiser seg osv.

Med nummer fire setter man pris på hver dag som går hvor du kan legge fra deg babyen på ett sted og finne det igjen på samme stedet litt senere ;)

Ikke noe mål at de skal løpe 9 mnd gammel liksom, hehe.

Hysterisk har jeg aldri vært, men det er vel som du sier, man slapper mer av etterhvert. Med sistemann hadde vi ikke trappegrind engang, hun klatret/krabbet opp og ned trappene lenge før hun kunne gå...

Har tre. Jeg har faktisk blitt desto mer "hysterisk" for hvert barn jeg har fått. Nøyere på inntak av medisiner og kaffe under graviditet. Av vaskemidler, barnevakt, gråt og nærhet.

Kanskje jeg er rar, men jeg er nøyere på ting nå enn hva jeg var med første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...