Gå til innhold

Valg av adopsjonsbyrå


♥♥Bea♥♥PGD 2011

Anbefalte innlegg

Vi er helt ferske i dette med adopsjon, har fått tilsendt 'startpakke' fra adopsjonsforum og InorAdopr, vi ønsker å adoptere fra Ungarn og det er det bare InorAdopt som har.. Er det noen gode eller dårlige erfaringer med de?

Ønsker å høre litt erfaringer fra de av dere som har det med de:)

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Så hyggelig at dere vil adoptere! Det har vært min store drøm i 15 år. Vi har lang erfaring med adopsjonsforum. Jeg tror dere vil få like god oppfølging fra et annet byrå enn dem. Ellers kan det være nyttig å være klar over at det som tar tid i denne prosessen er norske myndigheter. Hvis du ikke alt har søkt barnevernet på ditt hjemsted (du kan laste ned skjema på http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/andre/skjema-2/blanketter-til-bruk-ved-soknad-om-adopsj.html?id=437432), så gjør det med EN GANG. I noen kommuner er de nemlig så overarbeidet at de nedprioritere denne type saker grovt, og da kan månedene og årene gå.. (men sett i ettertid skulle jeg ha stått på krava, det vet jeg nå). Likevel: søk først og ta all tenkingen, overveielsene etterpå.

 

Ønsker dere all mulig lykke til! Det å adoptere et barn er noe av det fineste man kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...