Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 har samboer på 4 året og vi har et barn sammen. Jeg er hjemme i permisjon nå og han er for tiden sykemeldt...jeg kjeder meg ihjel her!Dritlei av å ha han hjemme hele tiden...jeg har slitt med fødselsdepresjon og kan til tider være ganske lei meg og det blir fort krangling...i tillegg har jeg litt angst for diverse ting, så det å kjøre ned til byen og gå på kafe er ikke noe som er fristende foreksempel....vet ikke hva jeg skal gjøre, er kjipt å ha det slikt:(
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Først og fremst ville jeg ha forsøkt mitt ytterste for å bli kvitt angsten. Terapi kan være løsningen, dersom du ikek har forsøkt dette, men små steg på egenhånd kan gjøre underverker!! Tenk på at du også vil innsnevre ditt barns liv ved å gi etter for angsten, det kan være veldig hyggelig å ta en tur på cafè også SAMMEN med barnet! Kjeder du deg pga for mye tid? Eller for lite variasjon i hverdagen? Det er opp til deg, alt sammen. Finn nye ting å gjøre, kanskje en hobby? Men for all del: kom deg ut av døra, kjemp mot angsten og ikke la den ta overhånd. Oppsøk passende hjelp!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Tusen takk for fint svar=) Gikk til psykolog når jeg hadde fødselsdepresjon, emn følte det var mest tull hun snakket om:S Jeg kjeder meg pga mye ledig tid og veldig lite variasjon...bor i tillegg på en liten plass så er ikke så himla mye å finne på her, i tillegg er alle venna mine flytta(har ei igjen her nå)..... Føler meg så alene... Stlrste angsten er egentlig å kjøre bil, etter en liten krasj har jeg fått totalt panikk mot å kjøre...jeg kjører KUN om det er KRISE!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 prøve en annen psykolog?eller bare hoppe i det?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Jeg er ikke så positiv til den tradisjonelle psykologien, egentlig, for det er så veldig personavhengig, både på teknikker som blir brukt og på kjemien du måå ha med vedkommende... Men kanskje noe annet er bedre for deg, en form for tankefeltterapi eller noe. Sjekk ut om det finnes noe slikt i ditt område! Har du sett det programmet på tv, hvor folk med diverse fobier får hjelp ved en slik metode? Ganske spennende, egentlig. Altså ikke nødvendigvis programmet,. men at det faktisk kan funke. Følelse og fornuft, tror jeg det heter. Vet ikke hva annet jeg kan si, for som jeg sa i forrige innlegg: dette er helt opp til deg! Ensomhetsfølelsen kan bli mye mindre, bare du klarer å komme deg ut på ting. Kanskje du kan melde deg på et slags kurs, noe som er bare for deg, en kveld i uka eller noe? Du har jo en samboer, som kan ta seg av barnet når du er borte. Benytt deg av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå