Gå til innhold

Hei damer :) ikke lenge igjen nå, hvordan er formen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selv synes jg formen er grei, men merker at lilleprins begynner å ta sin plass i magen.

Rart å tenke på at om et par mnd så har vi blitt en familie på 3.

Hva er deres tanker rundt fødsel? Jeg merker at jg tenker endel på det, men har foreløbig ikke fått den store redselen. Kanskje det kommer av at jeg er førstegangsfødende og ikke vet hva jeg går til ;)?

Ja ja nok om mine tanker.

Lykke til damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er formen sånn midt på treet grei. Jeg er andregangs. Har en 2 åring fra før, som jeg er hjemme med. Og det merkes ja.

Forrige graviditet var jeg i toppform til siste dag. Var svært lite som føltes ubehagelig og tungt da.

Men nå denne gang har jeg de siste ukene merket at det tar på. Bekkenløsningen har begynt å gjøre sitt inntog, og jeg har vært plaget med låsninger i korsrygg og hofter i flere mnd allerede. Og da er det ikke bare bare å skulle aktivere en toåring gjennom dagen.

 

Selve fødselen tenker jeg ikke så mye på. For min del var det ikke så mye å grue seg til, det gikk over all forventning. Til tross for igangsetting og litt småkomplikasjoner på slutten.

Jeg håper bare veldig på at den starter av seg selv, og at jeg ikke går mer enn en uke over termin. Jeg skal føde på KK i Bergen, og det er ikke den beste plassen å høre til om man går over termin og i tillegg må settes igang.

Men jeg har allerede sagt til legen min at ingenting er skjedd 1 uke over termin skal hun henvise meg til Voss. Så får en bare vente å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig tung, ikke så rart for har gått opp en del og samler masse vann denne gange, veldig uvant fra forrige svangerskap. I går var føttene så hovne at det stakk og sved i dem :-/ Men hadde gått mye den dagen så kan være noe med det.. Gleder meg til lille babyen kommer ut :) Kjenner masse gode bevegelser hver dag, nå har hun lagt seg med hodet ned og kjenner godt beina hennes oppover magen, hun er ikke den som sparker mest men rører masse på seg og kommer med spark innimellom :-P Jeg gruer meg til fødselen, vet hvor jævlig vondt det er så sliter litt med tankene, tror kanskje en tar det annerledes når en er oppi i det for da har man liksom ikke noe valg, hehe :-P Jeg fødte uten bedøvelse sist og guttungen ble tatt med vakuum, værste jeg har opplevd av smerte, håper jeg kan få føde normalt denne gangen :) Det som hjalp meg igjennom fødselen var å puste, puster du ordentlig får du fortere åpning og du slipper å ligge der timesvis med smerter unødvendig :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg er nærme mål nå, for å si det sånn!

 

Jeg har litt rare komplikasjoner, som uforklarlige blødninger - hatt siden uke 27 - pluss at jeg har masse kynnere.. så jeg har vært litt inn og ut av sykehuset.. jeg har vært så mye redd . og jeg er selvfølgelig kjempe glad for at jeg fikk beholde gullet i magen litt lengre!

 

Jeg er knøtt lita, så jeg har ikke så god plass til baby i magen, derfor så er det vanskelig å spise, sitte, ligge, bøye seg - tja - alt!

 

Pga blødningene og kynnerne så har jeg ikke lov til å gjøre noe heller da, så sofaen begynner å bli trøtt av meg tror jeg! :)

 

Dette er også mitt første barn, og jeg gleder meg til å føde! Finnes ikke redd ( kanskje jeg får panikk på fødestua :P) jeg bare gleder meg. Dette er vi skapt for.. og fruene har klart det i alle generasjoner. Jeg har vært med på mange-mange fødsler - det er det mest fantastiske vakre miraklet i verden!! <3

 

Lykke til alle sammen, nå har vi noe herlig i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg begynner å bli lei av magen er formen fin, kan virkelig ikke klage. Høygravid i dag og vært på skitur med familien. Egentlig lite plager å klage over. Har begynt å kaste opp en del igjen, men det kommer egentlig brått og går liksom ikke rundt og er kvalm. Litt kynnere og må ta jerntilskudd, men føler meg bra. Selv om tiden går fort skal det bli herlig å få lille på utsiden av magen snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...