Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Hva med suketter i teen, er det også fy skam?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Ja,men av den enkle grunn at det smaker fælt!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Med mindre du drikker flere liter te om dagen går det fint - det er større mengder som er fyfy. En sukett eller to om dagen tror jeg ikke skader noen.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Jeg er tildels opptatt av kustige søtningsstoffer. Men alt med måte og jeg putter gjerne en sukett i teen (og litt sitron)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Hallo, altså "jeg putter gjerne en sukett i teen". EN sukett? Hva hjelper det da? Jeg må ha ihvertfall 4 i en kopp.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Jeg synes kunstige søtningsstoffer er skummelt. Men egentlig helt uten å VITE noe om hvorfor. Suketter er helt uaktuelt, det smaker pyton. Jeg drikker helle ren kopp te uten søtning, selv om det slett ikke er særlig godt det heller. Jeg drikker aldri lightbrus, men igjen: fordi det smaker vondt. Hvis jeg skal kjøpe saft i butikken, passer jeg på at det er en variant hvor man ikke har proppet den full av søtningsstoffer, men jeg velger gjerne en av de som allikevel har mindre sukker. En bekjent av meg spurte meg en dag (jeg hadde en halvliter cola i hånden) om jeg ikke drakk cola light. Jeg er ganske overvektig, og er jo dermed nesten forventet å skulle drikke lightbrus, så jeg tenkte det var derfor han kommenterte det. Men han sa videre at han hadde lagt merke til (og forespurt seg om) at de mange han visste om som hadde utviklet sukkersyke, ALLE sammen drakk lightbrusvarianter. Mens de som ikke hadde diabetes (som meg selv, i risikosonen pga overvekt) drakk vanlig brus. Det var jo overhodet ikke noen vitenskapelig fremsatt teori, men jeg fikk en liten tankevekker og ser at det godt KAN ha en sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 Jeg syns det holder med 1 sukett. Liker ikke når det blir for søtt 09:35
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Brunker også bare en sukett - til nød to om koppen er stor. Suketter er jo KJEMPEsøte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå