Gå til innhold

Noen huslåns-eksperter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd. Har rota meg inn i en skikkelig dyr forbruksgjeld i løpet av de 5 siste årene. JA VET AT DET ER IDIOTISK! Har lært.. Jeg har faktisk hele 180 000 i forbruksgjeld, min samboer har 60 000. Nå maser alle om at vi skal komme oss inn på boligmarkedet. Jeg får helt angst. Betyr dette at alle må få snusen i hemmeligheten min? Er det umulig for oss å få boliglån pga meg?

- har aldri hatt noen betalingsanmerkninger og betaler idag 7400 kr i mnd i forbruksregninger.

- har betalt ti tusen i husleie de siste to årene uten problemer. Utgiftene på leiligheten vi vil kjøpe kommer på kun 7000 i mnd til sammen.

- tenkte å ta opp et lån på til sammen 1,5 (inkl fellesgjeld, innskudd er under 500 000)

- vi har nok til egenkapital på BSU

- har regnet på lånekalkulatoren i banken at minus vår samlede gjeld så kan vi få lån på 1,4 med vår inntekt.

- min far vil kjøpe seg inn i leiligheten med 200 000 kr. Må han få vite om den andre gjelda vår?? (og når han har innskudd på 200 000 + BSUen vår på 40 tusen så trenger vi jo "bare" lån på under 1,3)

Er det håp for oss? Eller burde vi prøve å samle tullgjelden vår på ett sted før vi i det hele tatt søker om boliglån?

Ps: ALDRI TA OPP KREDITTGJELD. It fucks up your life.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere burde betale ned forbruksgjelden før dere kjøper bolig.

Hva dere betaler i husleie nå har ingen ting å si. Det er hva dere har i inntekt og hvor mye lån og unger dere har som er grunnlaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...