Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Trenger litt råd. Har rota meg inn i en skikkelig dyr forbruksgjeld i løpet av de 5 siste årene. JA VET AT DET ER IDIOTISK! Har lært.. Jeg har faktisk hele 180 000 i forbruksgjeld, min samboer har 60 000. Nå maser alle om at vi skal komme oss inn på boligmarkedet. Jeg får helt angst. Betyr dette at alle må få snusen i hemmeligheten min? Er det umulig for oss å få boliglån pga meg? - har aldri hatt noen betalingsanmerkninger og betaler idag 7400 kr i mnd i forbruksregninger. - har betalt ti tusen i husleie de siste to årene uten problemer. Utgiftene på leiligheten vi vil kjøpe kommer på kun 7000 i mnd til sammen. - tenkte å ta opp et lån på til sammen 1,5 (inkl fellesgjeld, innskudd er under 500 000) - vi har nok til egenkapital på BSU - har regnet på lånekalkulatoren i banken at minus vår samlede gjeld så kan vi få lån på 1,4 med vår inntekt. - min far vil kjøpe seg inn i leiligheten med 200 000 kr. Må han få vite om den andre gjelda vår?? (og når han har innskudd på 200 000 + BSUen vår på 40 tusen så trenger vi jo "bare" lån på under 1,3) Er det håp for oss? Eller burde vi prøve å samle tullgjelden vår på ett sted før vi i det hele tatt søker om boliglån? Ps: ALDRI TA OPP KREDITTGJELD. It fucks up your life..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Dere burde betale ned forbruksgjelden før dere kjøper bolig. Hva dere betaler i husleie nå har ingen ting å si. Det er hva dere har i inntekt og hvor mye lån og unger dere har som er grunnlaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå