Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Jeg skal ikke leve karbofritt, men kunne tenke meg noen tips om hva jeg kan bytte ut brødmåltider med for å få ned det daglige karboinntaket. Noe som ikke tar for lang tid å lage, og som man kan ta med på skole/jobb?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Egg i diverse former (omelett ol) Yougurt Kesam med div frukt Prøver selv i disse dager på akkurat det samme
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Er det ikke mye karbohydrater i frukt? Og yoghurt, man blir da ikke mett av det på samme måten som to-tre brødskiver? Synes mye av problemet med lavkarbomaten er at jeg ikke blir mett av den.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Bak ditt eget lavkarbobrød, eller knekkebrød:) Ikke noe elting, ikke noe heving, supergodt og super enkelt:) brød: 4 egg 1/2 boks Creme Fraiche 1,5 ts bakepulver 4 ss linfrø (som de er) 60 g kruskakli 50 g sesamfrø (som de er) 45 g solsikkekjerner (som de er) 3 ss olje Visper eggene sammen først, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Så enkelt som det kan bli! Steker v 180 grader i 55 min på nederste rille. Knekkebrød Ingrediensar 200 g Solsikkekjerner 1 dl Linfrø 1 dl Sesamfrø 2,25 dl Kruskakli / Hvetekli 2 ss Fiberhusk 1 ts Salt Litt søtt (eg brukte Splenda) 5 dl Vatn Utstyr 1 Bakebolle 1 Slikkepott 1 Pizzahjul 2 Steikeplater med bakepapir 1 Steikeovn med eller uten varmluft Sett ovnen på 160 grader. Bland saman solsikkekjerner, linfrø, sesamfrø, kruskakli, salt og Splenda i ein bolle. Ha i 5 desiliter vatn og bland godt. Legg bakepapir på to steikeplater og smør deigen utover platene. 1/2 - 1 cm tjukt lag Rut opp knekkebrød med pizzahjul. Røra skal holde til 32 stk, som gjev 1,5 karbohydrat per knekkebrød! Sett dei deretter i ovnen og steik dei i 1 time og 10 minutt. I varmluftsovn kan du steike to brett om gongen, la platene bytte plass to gongar undervegs, og snu dei med forsida inn. I vanlig steikeovn steiker du berre eitt brett om gongen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Youghurt, kesam og frukt har mye karber i seg. Du kan feks. lage en salat med skinke/kylling, ost, avokado, tomat og agurk. Du kan spise masse kjøtt og fisk. Kutte ned på potet og pasta, om om du må spise pasta så velg fullkornsvarienten. Egg er bra. Ost, salami og skinke er også nesten fri for karber. Spis masse grønnsaker som brokkoli, rosenkål og spinat.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Den skal jeg jammen prøve meg på! Takk for oppskrifter! Tar gjerne imot flere tips, for dette er jeg grønn på.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har hatt med meg en boks med avokado, brokkoli, litt gulrot, fetaost, oliven, nøtter og agurk på skolen. Egg og bacon til frokost, fettfråtsing til ganske mange av middagene. 3,5 kg på to uker, og jeg var ikke voldsomt diger i utgnagspunktet.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 vis du går inn på lavkarbo.no så finner du masse du kan lage ellers så er det bare å søke på lavkarbo på google, så kommer det masse godt. jeg og min mann går på ketolyse kuren (max 15karbs pr dag), og har ingen problemer med mat baker egne ostelapper og "brød"lapper, som er kjempegode og av pålegg er det jo MASSE man kan spise middager er heller ingen problemer, vi spiser det vi har lyst på, men forandrer litt så det passer oss:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #9 Skrevet 19. februar 2011 Jeg har spist lavkarbo i 2 uker, og har gått ned 6 kg:-) Spiser ikke ris, pasta, poteter, hvetemel, sukker osv Spiser noe ala det brødet beskrevet over her, masse pålegg(gräddeost, kyllingpålegg, spekeskinke, ferske reker jeg peler og har i boks med majones over osv) Omelett, egg og bacon osv. Spiser mye av sopp, løk, bacon, egg, kyllingfilet, smør, fløte, creme fraishe, ost, salat, tzatsiki jeg lager av gresk yoghurt osv. Spiser innimellom Cavalier sjokolade uten sukker eller sjokoladekake laget på lavkarbovis. Kiloene raser av:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå