Gå til innhold

Åh nei!! Ang.bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått drømme lokale til vielsen utendørs i en av norges største og flotteste byer, mat og festlokale er i boks osv.Men tingretten har ingen tilgjengelige sorenskrivere/dommerfullmektige til en borgerlig vielse!!

Har medlemskap i Human-etisk forbund, men de tar 4200,- for vielse!!

TIPS???Alt mottaes med stor takknemlighet!!!! Vielsen er ikke før i juni så har god tid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er nå egentlig 4200 kroner i den store sammenhengen, ift hvor mye bryllupet koster totalt...? Jeg ville gått for HEF-vigsleren jeg, siden dere har fått tak i drømmelokalet.

Skrevet

Sorenskrivere/dommere tar da uansett ikke på seg vielse annet enn på Tinghuset med mindre dere kjenner vedkommende privat.

Og ja, hvor mye er 4000 kroner i den sammenhengen der da? Sikker på at undertøyet ditt koster mer.

Skrevet

Dere klarer ikke å hoste opp en prest i familien, som kan "hjelpe" dere??

Skrevet

Er da ikke alle som bruker mye penger på bryllup, 4000 kroner er faktisk mye for noen, f.eks. meg da jeg gifta meg.

Vi hadde vielse på tinghuset bare med noen vitner, og så "seremoni" og fest utendørs senere på dagen. Om du vil ha vielsen et annet sted enn på tinghuset må du ut med en del altså.

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt at det går ann å flytte på dommerfullmetig/sorenskriver. Når vi giftet oss var det på samlebåndmåten. Det var satt av 15 min. til hver vielse.

Tror nok dere må belage dere på å hoste opp de 4200 kronene, gå til alters eller stille dere i kø ved samlebåndet som resten av oss.

Skrevet

Sosialhumanistene tar 3000. For medlemmer er det gratis, og det er gratis å bli medlem. :)

Skrevet

De vier for øvrig hvor som helst.

00:23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...