Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Makan til oppførsel på dama på gynekologisk på Drammen sykehus. Jeg var hos jordmor i dag, blir fulgt opp annen hver dag pga tidligere stoffmissbruk og må derfor avlevere urinprøver, vi hører da samtig på hjertelyden noe vi har hørt på de 4-5 siste gangene og hørt den bra hver gang, men i dag hørte vi ikke noe lyd og jeg ble selvfølgelig bekymra, men tok d ganske bra. Jordmor ringte til gyn på sykehuset kl var da rett før 9 og dama der svarte at de ikke hadde mulighet til å ta meg i mot for hun hadde fått då mange lignende hendelser den dagen!!!! Hva faen er d for ett svar?? jordmor fortalte at vi har hørt lyden flere ganger og at jeg kom til å ha en forferdelig helg hvis ikke de kunne hjelpe. Dama på gyn spurte om jeg hadde hatt blødninger eller smerter, noe jeg ikke har, derfor ingen hjelp. Jordmor la på røret og ba meg legge meg på benken igjen. VI GIR OSS IKKE FØR VI HØRER LYD SA HUN SØTT <3 og etter en god stund fikk vi høre klar og fin HJERTELYD <3 hvis d er sånn de holder på på Drammen sykehus så skal ikke jeg føde der iallefall!! Makan til motbydelig kvinnemenneske....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Javel... de fleste kan bare drømme om å sjekke hjertelyden annenhver dag. Er det ikke dessuten best for fosteret at man reduserer bruken av slike duppeditter?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Det her handler jo om ressurser, ikke sant? Hvorfor skal du få lov til å komme inn på sykehuset for å sjekke hjertelyd når ikke andre får lov? Det hadde blitt meget mye for dem å gjøre hvis gravide fikk komme om de var bekymret uten grunn, altså smerter eller blødning.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 regner ikke med at d er farlig å sjekke hjertlyden så ofte, folk har t.o.m dopler eller hva d heter hjemme!!!! , ja, så er jeg kanskje heldigere enn andre, men mener alle som er bekymra bør få komme kjapt inn på sykehuset å få sjekka at alt er som d skal, eller er d for mye å forlange?? HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Synes du overreagerer på hvor forferdelig hun var, hun var jo ikke direkte spydig eller uhøfflig. Hun bare sa at det ikke var plass, og cet sykehuset prioriterer altså de med blødninger og smerter. Ring hvilket som helst sykehus eller legevakt, og sjansen er stor for å få samme beskjed. Men at dette skjedde like før kl 9 og de allerede da hadde ingen kapasitet er kanskje noe å stusse litt over. Og det at du har hørt hjertelyden tidligere, og ikke hørte den nå er jo ikke noe kjekt, og et tegn på MA, noe som jo kan gå udiagnosert lenge fordi man nettopp ikke har smerter eller blødninger. Du sier ikke her hvilken uke du er i, det har også en del å si når det gjelder prioriteringer. Sånn er det bare. Synes du kan forsøke å glemme denne dama og helle fokusere på den fantastiske jordmora du har:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 hehe, ja, det er alt for mye å forlange.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Med de ressursene sykehusene har må de faktisk prioritere visse over andre.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Synes ikke du ble så dårlig behandla jeg. Jordmora redda jo dagen din også. Lenge leve egoismen!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Du høres ut som du er totalt dust HI!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Haha, Du mener at alle som er bekymret bør få komme å høre hjertelyd, samtidig som du er sint på sekretæren fordi det ikke er tid? Hvorfor er du så mye viktigere enn alle de andre damene som skulle til gyn? Makan til motbydelig kvinnemenneske som ikke kunne trylle frem midler når du trenger det... Makan til egoisme sier nå jeg....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Jeg synes det som hendte meg var verre. Var gravid i uke 18 og begynte å blø masse - ringte til føden på Drammen sykehus og forklarte situasjonen. Hun på telefon var veldig snill og sa at jeg måtte komme med en gang og så skulle jeg få en sjekk. Jeg var livredd, da jeg kom inn til UL fikk jeg utrolig kjeft av dama der. Hun mente at jeg tilhørte absolute IKKE føden enda og ikke burde fått lov å komme på sjekk. Hun mente at jeg burde ha kontaktet fastlegen og fått henvisning først. Det var kl 15 på en fredag, legekontoret var stengt, og jeg var livredd. Jeg kan ikke skjønne at hun skulle være så slem med meg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 merkelig at d kun er jordmor og jeg som reagerte på dette, men priser meg lykkelig over at jeg gikk ut døra med ett smil om munnnen. 23.36, d hørtes ikke bra ut i d hele tatt, klart man forventer å bli hørt og få hjelp i en sånn situasjon- Hvordan gikk d med ul lyden din da??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #13 Skrevet 18. februar 2011 Det var kl. 15 på en fredag, der har du svaret.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 "hvis d er sånn de holder på på Drammen sykehus så skal ikke jeg føde der iallefall!!" Hvis du flere ganger i uken er hos JM på Drammen, så vet du vel at det er flinke jordmødre der? Du setter jo opp hjerter ved hva hun sier, så hva har GYN med fødselen å gjøre? Er JM som skal ta i mot barnet, ikke GYN. Og jeg synes du kanskje burde tenke deg om og innse at jorden går i bane rundt solen, ikke deg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #15 Skrevet 18. februar 2011 Kjære HI! :-) Jeg synes du ble skikkelig dårlig behandlet! Du hadde faktisk en veldig god grunn til å bli sjekket når ikke jordmor fant hjertelyd hos deg, og dette var det jo din jordmor som bestemte og ikke du! Synes også det er myye skittkasting her inne og hvorfor i allverden er det så mange negative svar på dette innlegget??? Godt å høre at jordmor til slutt fant hjeretlyden hos deg! :-) Ha en fin helg! :-9
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #16 Skrevet 18. februar 2011 HI, du er helt på jordet og svææææært selvsentrert!!! Stakkars jordmor som skal være tilstedet når du skal føde:(
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #17 Skrevet 18. februar 2011 Takk 23.50 og god helg til deg også godt d er noen som ikke kun slenger dritt her inne!!!! Ja, d var faktisk jordmor som tok telefonen bort til sykehuset fordi de har bedre utstyr der enn d hu har på helsestasjon og nok en gang d var ikke føden, men GYNEKOLOGISK, dessuten er d jo ikke jodmor jeg går til fast som skal ta i mot hverken meg eller ungen under fødsel dessverre for makan til herlig dame skal man virkelig lete lenge etter!!! Dere negative drittslengere her inne, gå litt i dere selv og prøv å sett dere litt mer inn i andres situasjon før dere uttlaler dere!!!! HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #18 Skrevet 18. februar 2011 Problemet er ikke å sette seg i din situasjon, hi. Probemet er at du tydeligvis ikke begriper at sykehuset har begrensede ressurser og må prioritere. Grunenn til at du ble avvist var ikke at gyn-damen ønsket å være ond mot deg, men fordi hun alledere hadde mange å ta seg av at det ikek var tid til deg. Derfor sa hun at hun hadde fått så mange henvendelser om det! De hun hadde fått hevendelser om hadde avtaler allerede. Du virker utrolig barnslig. De med størst risiko må prioriteres først. Mener du at damer med blødninger skulle måtte vente til over helgen fordi du skulleundersøkes?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #19 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har vært der du er, så jeg kan kanskje uttale meg. De hadde ikke tid til meg heller. Jeg hadde ikke kjent spark på et par dager og JM fant ikke hjertelyd. Var i uke 29 da. GYN hadde ikke tid til å ta meg i mot, men JM ringte til føden og de tok meg inn og tok alle undersøkelser de kunne. Føden og barsel i Drammen er uendelig bra. 23:48
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #20 Skrevet 18. februar 2011 Tror HI vil ha det slik at alle som er bekymra (og som faktisk har en grunn til det, at jm ikke finner hjertelyd er jo en reell grunn) skal bli tatt alvorlig av sykehuset, og det synes jeg ikke er en særlig barnslig tanke. Men realitetet en dessverre slik at vi ikke har ressursene til dette, selv i rike Norge.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #21 Skrevet 18. februar 2011 Nei, du har rett, det i seg selv er ingen barnslig tanke. Det er slik det burde være, og det er trist og av og til farlig at det ikke er sånn. Men HI presenterer det som om de på gyn var ute etter henne personlig, og har tydeligvis ingen forståelse for begrensede ressurser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå