Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Mellomste jenta vår har overnatting av en klassvenninne da foreldrene skulle i en 50 årsdag, nå som jentene skal sove begynner jenta og gråte da hun ikke vil sove her fordi hun savner foreldrene så innmari:( Men problemet er bare at de er 17 mil unna og jenta skulle være hos oss til i morgen ettermiddag. Jenta har forsøkt og ringe til foreldrene og da bare gråt hun og ville absolutt ikke være her:( Jeg føler meg helt rådløs og får helt vondt av jenta, men skjønner jo at foreldrene ikke kan ta taxi 17 mil og komme seg hjem så sent i kveld. Spørsmålet er bare hva gjør jeg?? Hun er godt kjent hjemme hos oss og er på besøk flere ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Du må rett og slett bare prøve å roe henne ned så godt du kan. Hun er sikkert ikke vant med å sove borte og føler sterk hjemlengsel nå som hun er veldig trøtt. Spør om hun vil høre på lydbok, se en film mens hun ligger i sengen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Klassisk problemstillign hos barn. Husker det selv fra egne barndom. Du må for det første prøve å gi henne så mye trygghet som mulig. Si at du og hun godt kan sitte våkne og finne på noe i hele natt, hvis hun trenger det. Barn er ofte redde for å sove hos fremmede, fordi de føler at de mister kontrollen både over seg selv og foreldrene. Foreslå at dere gjør noe sammen hele natta gjennom, og fortvil ikke, for hun kommer til å sovne i fanget ditt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Helt normalt. Husker selv jeg plutselig begynte å gråte noen ganger når jeg overnattet hos venniner/familie. Det beste du kan gjøre er nok å roe henne ned, trygghet og fortelle henne at mamma og pappa kommer i morgen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Pjuuu endelig har jentene sovnet så håper hun sover til det er morgen! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå