Gå til innhold

baby foot farlig???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skulle ha hjemmespa i dag og satt med med føttene i baby foot posen. og så syntes jeg den lukta så sterkt så jeg googla det og der sto det på noen sider at det var farlig for gravide??

 

noen som vet? burde jeg ta disse av??

nå fikk jeg vondt i magen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har prøvd de, og tror ikke de er så farlig. hva står det på bruksannvisninga????? tenkte jeg skulle kjøpe i morgen, er gravid selv så nå venter jeg på kloke svar her inne til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok de av :/ jeg som hadde sett frem til fine baby føtter om 1-2 uker..

 

På pakken sto det ingenting, men på nettsiden til babyfoot sto det at det burde ikke brukes på grunn av mer sensitiv hud..

 

og så leste jeg (på et forum) at huden tar opp kjemikalier som er skadelige for fosteret..

Men nå at dette er tull.. det er lov å farge håret og da "tar ikke huden opp" kjemikalier liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eske stående jeg også, men jeg tar ikke sjansen på bruke det nå mens jeg er gravid. Huden tar opp en del stoffer, det kommer ann på molekylstørrelsen (uten at jeg har noe mer kunnskaper om dette, enkel googling).

Det er en grunn til at vi bør være bevisste på hormonforstyrrende stoffer og annet faenskap når en bruker kremer og kosmetikk. Det samme gjelder når man farger håret, er ikke alle produkter som er like heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...