Gå til innhold

Nekte å gå over tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å nekte å gå over termin før man blir satt igang?

Kan jeg kreve å bli satt igang på termindato +2-3 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekte? Hvordan da? Skal du dra ut babyen med hendene?

Som gravid og fødende så er man i hendene på sykehus, leger og jordmødre og har fint lite man selv skulle sagt.

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg sitter å funderer på det der selv, fordi jeg er livredd for å gå over, Men vet ikke om man kommer så langt med det.

Skrevet

Nei, bare kreve at de setter igang, nekte å forlate fødeavdelingen :-)

HI

Skrevet

Du kan kanskje nekte å forlate, men du kan nok ikke tvinge dem til å sette deg i gang

Skrevet

Dere skal ikke være så redde for å gå en uke på overtid, tror ikke risikoen blir noe særlig større da enn om man føder på termin :)

Men når det nærmer seg en 10 dager har dere nok mer medbestemmelsesrett, og på de fleste fødeavdelinger vil deres meninger bli mer vektlagt enn uken før.

Skrevet

21:47:

1 uke er kanskje ikke krise. Men har hørt nok av skrekkhistorier nå, for de som har gått lengere. Synes det er sykt at man kan gå lenger enn 1 uke over termin!!

Skrevet

Er du førstegangs eller har du gått over tiden før og måttet bli igangsatt da? Det kan ha ganske mye å si i forhold til om de vil sette deg igang tidligere. Men igangsetting er ikke noen god måte å skal føde på, du vil heller gå en uke over og føde på egen hånd enn å få stimulerte rier! Tro meg, jeg har prøvd begge deler. De setter deg uansett ikke i gang etter bare 2-3 dager med mindre det er tungtveiende årsaker til det. Det er like vanlig å føde etter termindato som før, så ikke vær engstelig for noen ekstra dager. :)

Skrevet

Forsto du virkelig ikke hva Hi mente, 21:42?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...