Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Har en baby som har liggi LITT over gjennomsnittet i vekt. Hun er helt hærlig og får ikke noe mere mat enn andre på hennes alder. Hun har fått MME siden hun var 2 mnd.(mistet melka) og er nå 11 mnd. Vekstkurven hennes går nedover nå sa helsesøster sist MEN det som sårer meg er at folk har vært nødt å kommentere hele tiden vekta hennes! "Er du sikker på at hun trenger all den melka?" " Lille tjukkebolla" "Trenger du å gi henne både melk og grøt til kvelds?"(mens ungen gråter og vil ha mere) " Ja bare kryp, du trenger å slanke deg hehehe" " hærlighet spiser hun et helt eple???" *putter små biter i baby safe feeder som hun suuuger safta ut av...* Dette er folk som sier det hver gang vi møtes:( Kan de ikke bare holde stilt, trenger ikke si det tusen ganger til meg...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Ikke bry deg om det, folk er tankeløse noen ganger og som regel er det ikke vondt ment. Det er jo ikke som om de sier at hun er stygg Min frøken var stor den tida jeg ammet men jevnet seg når hun gikk over til bare fast føde.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 nei heldigvis ingen som sier at hu er stygg, og det er a jo ikke..får kommentarer hver dag hvor fin hun er (masse sort langt! hår,glitrende blå øyne og det fine smilet...*sukk*) er kjempestolt av a... Ja nå får hun jo ikke så mye mme lengre, max 500 ml per døgn. får brødskive, frukt, vann og middag...ja og grøt da:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 De er nok bare misunnelige på den herlige jenta di Alle mine 3 har vært over gjennomsnittet.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 okei:) ja kankje de er det;) tihi... Hun var bare 3000 gram når hun ble født, og da var hun for tynn for mange....blir aldri rett:P
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Jeg skrev et innlegg for noen dager siden om det samme. Har en gutt som ligger litt over gjennomsnittet og får stadig høre av familiemedlemmer at han er så stor og tykk, stor plugg, staut og kraftig, lita bolle, klumpen, og tjukken. Kjempegøy å høre dette HVER gang vi besøker familien. Frister ikke å besøke de lenger.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Ungene skal jo være litt tjukke. Det er det som er sunt og fint. Drit i folk. Folk er teite.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Unger skal være litt tjukke - det er det som er sunt og fint.!!! Hvor i all verden har du det fra???? Det er da ikke sunt å være tjukk?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Er ikke sunt å være tjukk verken for liten eller stor, sitat helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Min har vært laaaaaangt over gjennomsnittet i vekt. Sprengte omtrent percentilskjemaet på vekt:) Men så så jeg jo at hun spiste mye også da - mer enn hennes jevnaldrene. Ikke flere måltider, men mer mat pr måltid. I samråd med helsesøster valgte vi å redusere litt på mme til måltidene og ga henne kun vann utenom måltidene. Det funket. Man skal ikke slanke barn, men det er ofte greit å være bevisst på hva man putter i de små også.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Ikke bry deg om dem. Du har et sunt og friskt barn som også er rustet til å tåle å bli syk og miste matlysten noen dager. Jeg har selv en unge som er tynn som en fuglunge, og det er en evig bekymring for han har ingenting å gå på om han skulle bli syk.
2 små og en undulat Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Du sier at jenta di er litt over gjennomsnittet. Hvor mye veier hun da? Mine gutter var veldig store til de var rundt 10 måneder. Fra da av har vekta nesten ikke gått opp. Begge mine gutter var 8 kg da de var 4 måneder. De ble fullammet til de var 4 og 5 måneder. Jeg kunne jo ikke styre hvor mye de fikk i seg da de diet, men allikevel måtte folk kommentere at de kanskje ikke burde få i seg så mye. Jeg fikk også positive kommentarer som "å, se på de gode tykke lårene, dette blir en staur kar" osv. La barnet ditt få melk og grøt, små barn regulerer dette selv. Du sier jo selv at vektkurven nå går nedover, og vekten blir nok mer stabil snart. Ikke bry deg om hva folk sier, noen må ha en mening om alt:/
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #13 Skrevet 18. februar 2011 De skal jo ikke være direkte tjukke, men skal ha litt å ta av i tilfelle sykdom også Gutten min er også litt over gjennomsnittet men han er fin såm han er
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 Samme sier folk om mine unger, de er 4 år og nedover. Det artige i det hele er at helsestasjonen har klagd på den eldste fra han ble født, så var det 4 års kontroll og gjett hva...., nei da var han for tynn da gitt. Bare til å le av hele greia spør du meg! Jeg har aldri kontrollert vekta dems på noen måte, så dette har han stått for selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå