Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 vurderer å kjøpe meg inn i samboers hus, er snakk om 500 000. Jeg har ikke fast jobb, men er utdanna helsearbeider og har alltid hatt full inntekt. Er bare så vanskelig å få noe fast i dette yrket... uheldigvis! Får foreldrepenger fra mars av, altså rundt 15 000 i mnd. Er det slik at man må ha fast jobb for å få lånet? Eller ser de rundt på omstendighetene og hva jeg har hatt av inntekt pr mnd ? Har ikke lån fra før av, stabil økonomi og ingen inkasso. Skal på et møte i banken med sambo, men vil gjerne vite hva dere andre har av erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Du trenger ikke fast stilling, men fast inntekt. Banken ønsker sikkert å se hva du har tjent de siste 3 årene ettersom de ikke klarer å se hva du vil tjene fremover. Selv om det er du som skal kjøpe deg inn - så kan din samboer også måtte fremvise sin økonomi om dette kan hjelpe deg. Dvs. om du ikke kan betale - kan da din samboer betale alt alene?! Legg frem at du vil betale deg inn for å eie sammen, og ikke for å hjelpe samboer med å betale mindre. Ikke få frem at din samboer sliter om du ikke får lån. Om det er et ønske så kan du spør om du vil få et større lån ved at dere kjøper noe nytt sammen. Om denne banken er negativ , så kan nabobanken være positiv. Det opplevde vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå