Gå til innhold

Søke jobb i SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle søke jobb i SFO, har gått inn på skolen sin hjemmeside, men finner ingen info om SFO der. Noen som vet hvor man henvender seg? kommunen? skolen?

Er det vanskelig å få jobb? jeg har to barn.

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring skolens sentralbord.Og få nr til sfoleder.Hun/han vet åssen du skal gå frem :) Det er ikke vanskelig å få jobb på sfo.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg jobber i SFO. Det er ikke lett å få stilling om man ikke har barne og ungdomsarbeider tittel.

Kommunene skal ansette sine egne utdannede først - så kommer resten på andreplass. Dette er lovpålagt.

På min skole styrer man også unna å ansette dem som har barn, da du må jobbe lengre enn de fleste bhg har åpent om ettermiddagen. Vi har dårlig erfaring med ansatte som har småbarn.

Men du taper ingenting på å prøve.

Du finner ledige stillinger på din kommunes hjemmeside.

Skrevet

ehm....MIN erfaring er at ALLE får jobb på SFO...de som ikke kan brukes andre steder puttes der...

Og jeg har jobbet som SFO-leder så jeg har grunnlag for å si det.. Vanskelig å få tak i flinke stabile mennesker , fordi det ofte er små stillinger og man må jobbe ganske seint på dag....

Men dersom du er en "dugande" dame så snakk med SFO og hør hvordan du skal gå frem. Kanskje du kan være vikar først slik at de ser at du er god i jobben? Lettere å få jobb når man har en fot innenfor!

Men vær sikker på at du har andre som kan hente i barnehage feks..for du må beregne å jobbe til stengetid på SFO de fleste dager.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for positivt svar:)

Hørtes bra ut.... tenkte jeg skulle ta en telefon til SFO og høre. Fant nummeret på kommunen sin nettside nå :-) Ja, sikkert greit å begynne som vikar:-) en annen ting, når åpner SFO? går det ikke an å levere barna der på morgen før skolen begynner og? og hvor lenge er den vakten? er det de samme som jobber da, som jobber kveld? og hvor lenge er arbeidsdagen sånn circa?

Skrevet

Fant nummret på hjemmesiden til kommunen:) takker for svar:) skal se hva jeg finner ut:)

Skrevet

Du jobber som oftest 50% på SFO. Du begynner gjerne i ca.kl 13-tiden og jobber fem til 16.30.

Morgenvakten er det skoleassistenter som tar seg av hos oss.

Skrevet

Jeg svarte deg over her...

Hos oss var SFO åpent fra 7.30 til 8.30.... så åpnet det etter skoleslutt og var åpent til 17.00...

De som jobbet om morgenen var gjerne de som jobbet kombinert stilling som assistent i skolen og assistent i SFO.

De som jobbet bare på SFO hos oss kom på jobb mellom kl 12 og 13 og jobbet til 17.00.

Men det var sånn vi organiserte det. Det er forskjell fra SFO / skole til skole om de er åpen hele dagen eller bare deler av dagen....

Ring og hør du... så får du et svar.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...