Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 har ei venninne som ikke gidder å jobbe, sagt det rett ut selv.... nå skal hun til syden og for å dekke dette, har hun sagt komfyren hennes har blitt ødelagt, fått dekket kjøp av ny komfyr av nav. men sannheten er at hun skal bruke disse pengene på syden ferie, og komfyren hjemme fungerer helt fint...... hun fikk riktig nok ikke nok penger til hele ferien, men fikk dekket 4000 kr av den...... er det slemt av meg å reagere på dette?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Seriøst er det så enkelt og svindle nav?? Trodde at hun måtte vise til kvittering for ny komfyr eller at hun får et slags "gavkort" på en butikk som var øremerket komfyr.. Hadde seriøst blitt så forbanna at jeg hadde sagt i fra til nav..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Hørtes suspekt ut. Får selv dekt opphold på utdanningsted i forbindelse med skolegang, men må legge ut selv først OG vise kvittering for å få igjen pengene.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 hun fikk pengene rett på konto..... en annen jeg kjenner til som var arb.ledig en god stund, fikk dekket vaskemaskin da den ble ødelagt..... men det var kun for at det var akutt og han har barn..... tror han betalte tilbake.... at det var som et "lån" fra nav......
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 da kommer det kanskje ann på kommune til kommune? dette er en veldig liten kommune.... HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Sånt blir jeg så provosert over å høre at jeg ikke har ord! Her tar staten en god slump av min lønn som jeg har jobba og sliti for å tjene, også gir de disse pengene til venninna di for at hun skal dra til syden. Æsj, hadde dette vært noen jeg visste om, ville jeg ringt inn et anonymt tips til nav og sagt ifra. Det går jo ikke an! Spy!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Jeg må si meg enig med noen av de andre over, dette høres merkelig ut! Jeg mottar støtte i forbindelse med utdannelse, pluss overgangsstøtte. I sommer ble det veldig mye på en gang med tannlegeregning, to husleier på grunn av flytting ++++, da hjalp NAV til og betalte tannlegen, men jeg måtte legge frem alle utgifter jeg hadde den mnd, og jeg måtte betale tannlegen selv først, før jeg fikk pengene tilbake. Da hadde jeg jo kvitering. Da jeg gikk gravid havnet jeg også i en liknende situasjon slik at jeg måtte få hjelp av NAV. Siden de såg på mine utgifter og såg at dette var et forbigående problem fikk jeg hjelp til utgiftene, men måtte tilbakebetale det jeg hadde fått hjelp til. Hadde jeg vært deg hadde jeg reagert. Det er ingenting som er så dårlig gjort som å stjele penger, for det er det jeg mener venninna di driver med her. Slike penger skal gå til dem som trenger det, unge som gamle ved behov. Det er mange som virkelig har bruk for disse pengene, men som ikke får dem av en eller annen grunn. Folk som stjeler skulle mistet retten til økonomisk støtte. Selv er jeg student med et lite barn og er helt avhening av støtten for å ha mat på bordet til barnet mitt. MEN istede for å sitte på rævva å bare ta imot pengene skaffer jeg meg en utdannelse slik at jeg i fremtiden kan forsørge meg selv og ikke minst barnet mitt. Folk som missbruker de gode ordningene vi har her i Norge har jeg ingenting til overs for. De ender bare opp med å ødlegge for mange andre. Kanskje det sitter noen og leser dette innlegget mitt og tenker at de aldri kommer til å bli alene med barna. Om 5 år skjer kanskje dette, men på grunn av mye missbruk av systemet har kanskje den økonomiske støtten til aleneforsørgere falt bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå