Gå til innhold

Kler dere tvillingene likt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og bryr dere veldig om "jente- og guttefarger"?

Jeg kler jentene mine forskjellig. For det første så virker det som om folk nesten blir skuffa når de kikker oppi vogna; - ikke nok med at ungene ikke ligner, men de er jo ikke kledd likt en gang. Føler nesten jeg sverter en eller annen "tvillingkodeks" ;o)

For det andre så kler jeg dem mye i mørkeblått, kremhvitt, brunt og rødt, og vi får ofte spørsmål om "hva guttene heter". Jeg bryr meg ikke, har aldri likt rosa, lilla og gult, så da bruker jeg de fargene jeg syns er fine, men jeg tror pappaen (og svigermor) fortviler litt. Jeg kler dem i jenteklær altså, men benytter altså sjelden standard "jentefarger".

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Edemuli
Skrevet

Kler dem for det meste likt, fordi det er enklest. Da har en stresset mor bedre kontroll på hva som er rent og hva de har, enklere å kjøpe to av samme. De er også veldig opptatt av at det ikke skal gjøres forskjell, har en kjole med knapp på. Skal den andre ha det samme. Har de to like av plagg, men i litt forskjellig farge kjøper jeg gjerne det.

Mange har trodd at de også er gutter, liker heller ikke rosa ;)

Skrevet

Jeg har gutt og jente, så det blir jo ganske anderledes. men jeg var ganske opptatt av å kle dem machende i starten. Men gutten min var ekstrem til å gulpe. Ofte skiftet jeg på han 5 ganger om dagen. Da ble det litt tullete å skifte på henne også for at de skulle mache. Da gikk den "mache-dillan" min litt over.

Jeg arvet også en del klær til jenta mi, også hadde vi en del klær til gutt etter storbror, så da gjorde også dette det vanskelig å mache. Men det er gøy å mache dem litt av og til da.

Skrevet

Jeg har eneggede gutter og kler dem bevisst forskjellig. Hender selvsagt at begge har blå body og blå strømpebukse, men tar alltid på ulikt yttertøy når vi skal ut. Vi har vært så heldig å arve klær, så da slipper vi også utfordringen med å kjøpe to forskjellig.

Når de er så små som de er nå spiller det jo ingen rolle for dem hva de har på seg bare de er varme, men for andre som ser dem har det noe å si. Ønsker at de ikke skal kun bli sett på som tvillingene og at alle bare skal snakke om hvor like de er, men at de skal få lov til å utvikle seg til to forskjellige individer:)

Skrevet

og jeg har brukt lilla og rødt til guttene mine :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...