Gå til innhold

Irriterende slektninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaaaaaaaaaaaaargghhhh.. At det går an å bli så irriterende da???

Må bare få det ut nå altså. Det gjelder svigerfamilie. De er som små unger når vi treffes. Kaster seg over babyen vår og står i kø for å holde.

"jeg vil først", "jeg vil neste", "jeg har ikke holdt så mye".. Og dette er voksne mennesker liksom..

Kan ikke huske at jeg har "kapret" noens baby noen gang på den måten. Syns det er utrolig irriterende. Og så skal de plutselig ha litt mer kontakt nå da.. så de får sett baby, selv om vi ikke har hatt så mye kontakt før.

Flere som har det på lignende måte? Og som syns det er plagsomt?

usj..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min familie er slik og jeg syns det er koselig at de vil holde babyen, at de er glad i henne og at de engasjerer seg. Blir litt stolt, jeg, når de viser henne så mye oppmerksomhet og at det er min baby de "sloss" om:-)

Skrevet

blir interessant å se om de er like engasjerte når hun blir litt større.. og ikke bare er en nydelig liten baby lenger..

Skjønner?

HI

Skrevet

hehehehe...jeg kan ikke se alvoret/problemet i denne situasjonen, annet enn at du muligens er litt vel sær og snever hva andre mennesker angår. :)

Håper du oppdager hvilken velsignelse det er med en familie som bryr seg på en slik positiv måte. At man synes det er ekstra stas nå når det er en baby i bildet, synes jeg ikke er det minste merkelig.

Skrevet

Oi, så negativ! Ta nå ikke sorgene på forskudd her

12:24

Skrevet

Høres ut som at du er såret fordi de tydeligvis ikke ga deg/dere oppmerksomhet nok FØR babyen om...

Tror du kan ha godt av å gå litt i deg selv nå? :)

Skrevet

Etter jeg ble gravid har svigers plutselig begynt å bry seg om meg og hvordan jeg har det.. Synes det er litt dårlig gjort og det er SÅ tydelig at andre reagerer. Men jeg kommer ikke til å besøke dem noe mer nå, så vi får se om de løper ned dørene her sånn som de gjør hos de andre barna sine....

Skrevet

Alt man skal irritere seg over!

Er det bare fordi de tilhører svigerfamilien at du irriterer deg over at de er interessert i babyen?

De er faktisk i slekt med babyen din. Hadde det vært bedre om de var helt likegyldige?

Skrevet

Ettersom du bærer på deres barnabarn og skal bli mamma til deres barnabarn så er det ikke så rart at de vier deg mer oppmerksomhet nå enn de gjorde før. Jeg vil si at det er ganske naturlig.

Skrevet

Hormonelle ammekvinner blir løvemammaer som ser en trussel i alt og som syns slekt og venner er potensielle smittebærere. Jeg var sånn selv. Slakk på kravene HI, det er normalt at de vil dulle med ungen. Nekter du dem det nå, knytter de svakere bånd til henne, og din profeti blir selvoppfyllende om at de vil bry seg mindre seinere.

Skrevet

Synes det høyres ut som ein koseleg svigerfamilie du har :) Veldig kjekt for barnet at ho/han får god kontakt med familien sin, og kjekt for dykk når de treng avlasting og barnevakt. Kan ikkje sjå at det skal vere noko plagsomt eller irriterande med det?

Kva er det med desse damene som skal eige babyen sin heilt åleine??

Skrevet

Vil heller snu på flisa, og si at du er heldig! Tenk at de blir glade og opprømte for å se dere! Tenk at de viser interesse for dere!

Du kunne fått "låne" svigerinna mi litt, som bryr seg midt i rævva om noesomhelst hva angår oss. Kan ikke bli mer uinteressert hun.

Da tenker jeg du hadde satt pris på de såkalte irriterende slektningene dine...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...