Gå til innhold

jeg og samboeren har vært sammen i over tre år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar døde nettopp, og det er forferdelig!!

Både jeg å samboer pluss andre i familien var på sykehuset hos han i timesvis.. (jeg var der ikke like mye som resten av familien, følte de kunne få litt tid for seg selv også)

Men idag ble jeg oppringt av min far, som lurte på om det var slutt mellom meg å samboeren siden jeg ikke sto i dødsannonsen..

Og at det var flare som hadde reagert på dette...

Er det noe å reagere på? Er det vanlig at samboeren til den avdødes sønn står i en dødsannonse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe over dette altså..

Det er jo familien som lager annonsen, og at du ikke skulle bli nevnt der, hadde jeg ikke brydd meg om.

At andre bryr seg, får de jo bare gjøre. Det er jo ikke slutt mellom dere.

En sørgende familie kan fort glemme sånne småting. Det er jo ikke noe viktig...?

Om det er vanlig eller ikke, vet jeg ikke. Har aldri tenkt over det.

La dem andre bare bry nesa si akkurat der dem vil.

Skrevet

Min morfar døde i januar og jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år vi også. Min bror har vært sammen med sin samboer i 4 år. Ingen av de stod i dødsannonsen. Kun min mor, min far, jeg og min bror, pluss min datter(hun har jeg fra et tidligere forhold).

Dvs kun nærmeste familie.

Men her var det snakk om en generasjon lavere, men jeg hadde nok ikke reagert altså.

Skrevet

Hei! Jeg og sambo har vært sammen i 3 år nå i April. Og i høst døde moren hans brått og uventet. Hun etterlot seg 2 sønner. Der ble min sambo og jeg øverst på dødsannonsen, og broren under han igjen. Jeg må inrømme at jeg følte litt ubehag av å stå så høyt oppe i dødsannonsen. Men det var min sambo og broren hans som bestemte dødsannonsen slik de ville ha den, og det respekterer jeg. Ville heller ikke reagert noe særlig om jeg ikke hadde stått der i det heletatt.

Skrevet

Pussig. Slik jeg ser det skulle du vært nevnt der, uten at det er noe å lage sak av. Kanskje er det en forglemmelse, kanskje er du utelatt, men det er vel mindre viktig akkurat nå...

Skrevet

det er nok ikke noe å tenke på.

da min manns mormor døde for 3år siden, sto jeg i dødsannonsen, men vi hadde vært sammen i nesten 6år, så de mente det var naturlig at jeg sto der(sa de).

men da min manns far døde, sto jeg ikke, da hadde vi vært sammen i nesten 2år.

jeg var jo bare 16 den gangen, så jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg sto der eller ikke, og det var nok ikke naturlig for familien at jeg skulle stå der heller.

enkelte familier fører opp kjærester, samboere osvosv i dødsannonsen, mens andre bare skriver nærmeste familie + evt koner/menn.

Skrevet

Tror ikke det er vanlig å ha med samboer.

Da min morfar døde hadde vi med min mann (siden vi er gift), men min brors samboer var ikke med. Heller ikke samboer til min kusine.

Hadde kun med familie.

Skrevet

Selvfølgelig skulle du stått i dødsannonsen når dere er samboere! Samboere likestilles med gifte. Kanskje dere har barn sammen også, som avdøde var bestefar til?

Hvis ditt navn ikke står i dødsannonsen, betyr det at du ikke brydde deg om svigerfaren din og ikke vil ha noe med dødsfallet og begravelsen å gjøre!

Forstår du ikke det?!

Skrevet

Selvsagt skal du stå der. Men familien var vel i sjokk.

Skrevet

I dødsannonser står ev. gjenlevende ektefelle/ samboer øverst, så kommer barn m. ektefelle/samboer i rekkefølge etter alder. Så hvis din samboer er eldste sønn, er det helt riktig og naturlig at han og du står øverst i dødsannonsen.

Hva er det med dere, tar dere avstand fra det livet og den familien dere har valgt for dere selv og deres barn?!

Skrevet

"Samboere likestilles med gifte" - Ehh, nei

"Hvis ditt navn ikke står i dødsannonsen, betyr det at du ikke brydde deg om svigerfaren din og ikke vil ha noe med dødsfallet og begravelsen å gjøre!" - Herregud! Hva er det for noe si si?!??

Skrevet

Da min mormor døde ble også samboeren min sitt navn satt i dødsannonsen (vært ilag i 8 år). Mens søtera mi sin samboer ikke ble nevnt (vært ilag i litt over 1 år og de bor sør i norge, mens vi har hatt mye mer med mormor å gjøre).

Skrevet

Når du blir samboer med et menneske blir du en del av hans familie på samme måte som når du gifter deg. Tar dere ikke samboerskap alvorlig?

Skrevet

Nja, tar det ikke så alvorlig. Det å være kjærester og bo sammen er langt mindre seriøst enn det å gifte seg.

Og jeg ser ikke på samboere som familie. For det er de ikke.

Skrevet

da faren til min samboer døde for noen uker siden sto både jeg og våre 2 barn i dødannonsen. vi har vært sammen i 4,5år.

ville nok ikke reagert på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...