Gå til innhold

Å lage grøt til babyen med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kunne prøve å lage maisgrøt til de små av maisennamel.

Men der står det at man skal koke det på vanlig melk. Og kun koke det på vann er jo veldig smakløst.

Går det da an å koke det på mme? Eller man skal vel ikke koke mme, men går det an å tilsette pulveret når grøten er ferdig og avkjølt?

Noen som har greie på dette og har prøvd det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg varmet mme godt opp, mye varmere enn om den skulle drikkes med en gang, den blir jo kald når du blander inn andre ting i den også.

ellers laga jeg grøten på vanlig måte, men passet på at den ikke var for varm....det er veldig viktig å passe på, for da kan du skolde munnen, og det er ikke bra.

vet ikke om det var dette du spurte om men......

Skrevet

Du har et poeng i at mme ikke bør kokes, da kan vitaminer gå tapt. Men hvis dette er snakk om grøttilvenning og små smaksprøver så er jo ikke det så veldig viktig. Når grøten begynner å bli et helt måltid så bør man jo imidlertid sørge for at næringstoffene blir bevart.

Ikke gjort det selv, men hva med å bruke halvparten av vannmengden til å koke grøten, og halvparten av vannmengeden til å blande mme og så har du i mme etter at grøten er kokt. Da får du vel kjølt ned grøten i samme slengen også :) Mulig det også funker å ha i pulveret etterpå slik du sier, sikkert litt forskjell på merkene hvorvidt pulveret lett vil løse seg eller ikke...

Skrevet

Takk til dere begge!

Gode forslag. Ser på pakken at den skal kokes i 2 minutter før den er ferdig. Får prøve meg litt frem og enten blande i pulveret når grøten er ferdig og avkjølt, eller gjøre som du foreslo Blomstre, å koke med halv del vann og tilsette mme i andre halvdelen.

Hvorfor har de forresten slutta å produsere Maisgrøt til de små?

Skrevet

Blomstre sitt forslag høres ikke dumt ut...men pass på at vannet er kokt, også avkjølt, det er ikke stort av bakterier de tåler, disse små magene...

og nå blir jeg litt forskrekka her,over meg selv, har hatt 5 unger, men neimen ikke om jeg husker i detalj hvordan dette ble gjort.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...