Gå til innhold

Noen tips fra en storslanker..:)


Vibeke28(fått to jenter)

Anbefalte innlegg

Dette er vel mest til dere som trenger å gå ned mye i vekt..:) Ikke bare tenk mat, husk å være aktive. For meg så rant kiloene av ved å sykle hjemme. Jeg satte meg små mål..Og i dag kan jeg faktisk sykle 60 km uten å "legge igjen lungene på gulvet".

Sykkelen min kjøpte jeg forresten for 500 kr på finn.no ;)

 

Knekkebrød.. Det smaker papp når du har spist dette lenge, men det går. Lag dine egne knekkebrød, jeg kan finne oppskrift om noen er interessert i det. Disse knekkebrødene metter mer enn de du får kjøpt. I tillegg er de kjempelette å lage.

 

Jeg har gått ned 53 kilo. Og dere kan jo bare forestille dere hvor mye løshud jeg har slitt med i ettertid.. hehe.. Så ha det i bakhodet om du ønsker å gå ned mye. Du vil føle deg bedre med kiloene av, men etterhvert tør jeg vedde på at løshuden kommer til å plage deg. Så til dere som absolutt ikke må bli syltynne; sats heller på å trene masse, få muskler istedet..Jeg har vært igjennom 2 operasjoner, og skal nok igjennom 2 til. Det er en smertefull prosess, men helt klart verdt det - for meg.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg slanket meg på kyllingtaco, svinefilet, wokgrønnsaker og hauger og lass med knekkebrød. Og chilli, jeg hadde chilli i omtrent alt, siden det øker forbrenningen. Egg til frokost er lurt. Et egg har bare 60 kalorier, og har du det på et knekkebrød får du i deg mye næring - men lite fett.

 

Som dere ser, jeg har ikke gått på pulver eller noen andre form for dietter. Jeg har funnet min greie, noe jeg kan leve med. For det er ikke snakk om å slanke seg, det er snakk om å forandre på hele livet. En forandring du må være villig til å leve med.

 

Og til slutt, kan jeg klare det - da er det håp for absolutt alle. Lykke til alle dere som prøver å bli kvitt noen kilo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du har vært!!!! =) =)

 

Jeg skal ikke gå ned fullt så masse, men en del. Jeg går på kur da, er litt flau for å si det, men det fungerer for meg. Jeg får en kickstart på mitt nye liv og lærer mens jeg har kuren i tillegg. Magemålet må ned, og jeg trener 3-5 ganger i uka i tillegg til at jeg prøver å være litt aktiv utenom. Jeg går i svømmehallen og svømmer litt hver ukedag jeg får det til.

Nå har jeg akkurat begynt med å ta 60 situp noen ganger i uka. Prøver å få det til hver dag, men glemmer det noen ganger og.

Jeg datt litt av når du skriver om løshuden. Jeg har begynt å få løs hud på magen. Hvordan strammer man den opp? Jeg vet at trening er bra og sit up er en av de tingene jeg har hørt skal hjelpe, men da hjelper det vel lite med 60 sit up 4-6 ganger i uka?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!

 

Gikk ned 30 kilo på litt over et år for noen år siden men har ikke løshus på magen, vært vanvittig heldig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å stramme opp hud på.. det er å få den fjernet. Man kan ikke trene opp hud. Har du lite løs hud kan du trene å få større muskler. Men har man gått ned mye i vekt så blir det mye hud. Jeg fjernet 3.3 kg hud kun fra magen..

 

Du skal ikke være flau for å si du går på kur, så lenge det funker for deg er jo det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så flink du har vært!!! Jeg sitter her å tenker... skulle ønske det var meg!!!! Men kan jeg spørre om hvor mye du veide og veier nå?

Jeg tenker å gå ned ca 40 kg... og jeg vet at det er trening og sunn mat som hjelper... er bare motivasjonen til å komme igang.. faktisk kjøpte jeg (inne)sykkel her i forrige uke.. men jeg har ikke begynt å sykle :( ahh.. jeg er også kjemperedd for å miste melk siden jeg ammer.. går noen trilleturer men er jo så kaldt at jeg ikke kan gå hver dag...føler jeg har satt meg fast litt... men jeg fikk faktisk ørlite motivasjon da jeg leste dette... jøye meg.. du har virkelig vært flink!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...