Gå til innhold

Min 17 år gamle lillesøster...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er blitt sammen med en kar på 30. Er jeg utrolig fordomsfull når jeg synes det er ugreit? Vil jo ikke være "slem", men prøver å fortelle henne at han kanskje er en smule umoden. Jeg når absolutt ikke fram med budskapet mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skeptisk til det, men det er desverre ingenting du kan gjøre med det... Dette må hun finne ut av selv ;)

Skrevet

Trøst deg med at det neppe kommer til å vare. Og hun kommer nok ikke til å være stolt av dette i ettertid ... Selv er jeg 19 og har en fire år eldre kjæreste (av samme kjønn), og syns igrunn fire år er nok til at jeg merker at jeg føler meg ung og umoden til tider. 13 år er jo ikke voldsomt stor aldersforskjell hvis begge har passert 30, men når han er nesten dobbelt så gammel som henne og hun ikke er myndig engang blir det litt merkelig.

Skrevet

Om han er umoden passer han jo sammen med en jente på 17 ;-)

Synest ikke den aldersforskjellen var sånn kjempe stor. Forholdet er nok nå i første omgang basert på sex, og hun kan få mange erfaringer det er greit å ta med seg. Tror nok sannsynlighetene for et godt og avslappet sexliv er bedre enn med en 17 åring. Hun nyter livet. la det passere, holder det så holder det, uten at det er så om å gjøre når man er 17 år.

Skrevet

Wæææ, jeg syns det er helt villt!!

Jeg har en voksen datter på 21 år, og hadde hun vært sammen med en på 30 hadde jeg fått panikk:-)

Skrevet

Herregud ro nervene. Jeg er sammen med en mann som er 9 år eldre en meg. Vi har knapt merket aldersforskjellen. Begge var modne for alderen her. At mannen er umoden syns jeg faktisk er verre enn at det 13 år mellom dem. En umoden mann på 30 kommer sansynligvis aldri til bli helt moden.

Skrevet

Takk for innspill, alle sammen! :)

Får prøve å ha is i magen og håpe hun blir fort lei. Men lettere sagt enn gjort, merker jeg :)

HI

Skrevet

Herregud! Gi det en sjanse... Enten så går det, eller så går ikke det...:)

Jeg ble sammen med en på 30 når jeg var 17. Det er mange år siden nå og i dag er vi gift og har 3 barn.

Tenkt på om det kanskje er din søster som er litt mer voksen enn andre på sin alder?;) Ikke nødvendigvis han som er så vanvittig umoden...

"Hun kommer neppe til å være stolt av det senere?" unnskyld meg, men ...Hvorfor skal hun ikke være det? Hun har jo ingenting å skamme seg over.

Det er jo ikke akkurat uvanlig med den aldersforskjellen... Mulig det er litt drastisk når hun er 17 og han er 30 , men... når hun er 30, så er han 43 liksom, så...

Det går så fint, så...

Skrevet

Takk for oppmuntrende tilbakemelding, 07.59 :))

HI

Skrevet

Mitt fadderbarn på 19, er sammen med en på 33...Det er litt stor aldersforskjell syns jeg, akkurat nå, når hun er så ung..

Litt verre syns jeg, er at de venter barn.... For han er ferdig med "fritt undomsliv uten forpliktelse" mens hun såvidt hadde begynt på det..før forpliktelsene dukket opp... Kjenner han ikke, så jeg vet ikke noe om hvordan han er , "moden" eller ikke....

Skrevet

Hmm.. Rart at mange av DIB damene har barn som er eldre enn meg også:) Mange av dere kunne vært bestemødre;)

Skrevet

Søsteren min ble sammen med en på 30 år da hun var 15 år. Han hadde i tilegg et litt dårlig rykte, var småkriminell og levde et vilt liv.

Han skjerpa seg, tok seg sammen, kutta kontakten med dårlige venner. tok lappen osv.

Idag 11 år senere er de fortsatt lykkelige sammen, gift og har 2 barn. Han er en bra ektemann og en flott pappa.

Søsteren er moden for alderen og han er vel litt mere umoden, såd e passer fint sammen og de merker ikke aldersforskjellen.

Men dette var ikke noe mamma eller pappa eller vi søsken likte da hun var 15 altså. men hun var sta og vi måtte bare akseptere det.

Skrevet

Helt ærlig: Jeg synes at det er bedre for en jente å lære seg sex og samliv av en som er eldre enn av en jevnaldrende. 17-årige gutter har det stort sett med å tenke mest på seg selv og sine egne behov.

I tillegg: Kjærlighet har ingen alder, og en 17 åring er voksen nok til å bestemme selv. Også i lovens øyne.

Så slapp av, hun kunne funnet på verre ting.

Da jeg var 15 var jeg sammen med en på 28. Han var snill, omsorgsfull og lot meg få lov å bli voksen i eget tempo. Jeg er ham evig takknemlig for det, hvor han nå måtte være i verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...