Gå til innhold

Hvis du ser på "Pinlige sykdommer"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVA er da det verste du ser?

Jeg kan se ganske mye ekkelt uten å vemmes, men jeg fikk helt vondt og holdt på å bevime da jeg så bilder av Raynauds syndrom (kalde, blå hender, svakt blodomløp som kan føre til koldbrann og amputasjoner)

Dessuten var det en variant av smertefull sopp (et fotsopp-bilde, og et av sopp på penis) som satte meg helt ut. Glad jeg ikke er lege....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste jeg husker må være han mannen på godt over 50 år som kom inn med sår rumpe som luktet, hadde hatt det i mange år, og legen fant ut at det var på grunn av at han ikke tørket seg ordentlig!

Skrevet

Haha, ja den mannen med rumpa husker jeg og!

Jeg ble satt ut av hu med sopp på beina. De råtna opp liksom.. Må jo ha stinka no sykt!?

Ellers så fikk jeg utrolig vondt av den unge jenta med PCOS som hadde mye kroppshår. Huff, det må være veldig slitsomt. Er jo liksom så mye annet en skal slite med i ungdomsårene sine.

Skrevet

Jeg ser ofte på pinlige sykdommer og det skal mye til før jeg reagerer. Det verste jeg ser må være sår/infeksjoner på huden (spesielt underlivet), det ser så utrolig vondt ut:(

Jeg burde kanskje ikke si det, men jeg husker en som kom inn med en mikropenis, og det var så ille at man omtrent ikke så penisen. Jeg grøsset litt, men syntes vannvittig synd om mannen:(

Skrevet

jeg så en episode med en mann som hadde åpninger mellom endetarmen og huden rundt. Det var betent og grusomt!

Han måtte oprerere (han hadde operert mange ganger før, men da bare småoperasjoner) hele analen og rundt. De kuttet han langt ut mot lårene, og åpnet han rett og slett opp alle veier. Grusomt rett og slett!

Han ble heldigvis bedre, stakkars stakkars mannen :(

Skrevet

Å, det så jeg og. Han hadde mange fistler, stakkars mann!!!

Skrevet

Ja, den var fæl. De viste detaljer fra operasjonen også. Jeg satt og holdt for øynene og ynket meg og ropte "au, au, stakkars!" mens sønnen min på 12 år satt ved siden av og prøvde å trøste meg. "Husk han er i narkose, mamma, det gjør ikke vondt!"

Skrevet

Jeg syns det er fantastisk at en del av disse menneskene endelig får hjelp, for det er jo åpenbart at fastlegen ikke har henvist dem videre eller tatt det på alvor. Det var ei jente som gjorde inntrykk, hun hadde et sjeldent syndrom som ga henne fiskeaktig kroppslukt. Hun hadde isolert seg helt fordi hun var flau, og gitt avkall på sosialt liv, venner, kjærester, jobb, alt. For et liv.

Skrevet

De har nok ikke fastlege i Storbritania, dessverre.. Ikke fast tannlege heller.

Jeg husker en dame som hadde rektumprolaps innvendig, sånn at tarmen liksom lå i flere lag, noe som gjorde at hun måtte hjelpe til med hånda for å få ut avføring. Stakkar! Heldigvis kunne hun opereres og det ble bra.

Skrevet

Jeg så en mann, med en drueklase (hemoroider) hengende ut av rompa.

Fysj. Skjønner ikke at man går så lenge før man gjør noe med det.

Skrevet

Vanlige lokale legekontorer har de da, har selv vært på noen av dem, du! Og uansett bør et da holde å besøke en eneste allmennpraktiker for å få en henvisning til spesialist.

Skrevet

Åh herre, han husker jeg også. Fysj. Stakkars mann, men han fikk da heldigvis hjelp.

Skrevet

Har sett flere som har betennelse i huden under armene, ser ut som huden under armene er kjørt gjennom ei kjøttkvern og lappa på etterpå.......:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...