Gå til innhold

Bør håret stusses?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 18 mnd som har endel hår. Det er forholdsvis tykt alderen tatt i betraktning, og rekker henne nå til rett forbi skuldrene bak. Foreløpig har jeg ikke rørt håret hennes med saks. Jeg vil gjerne spare det litt lenger slik at hun kan gå med hestehale i sommer og få håret vekk når vi (forhåpentligvis) skal bade ol. Men så var det en som nevnte i dag at jeg måtte jo stusse det jevnlig. Må jeg det på et så lite barn? Det ser jo ikke akkurat slitt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sålenge det ikke er slitt så kan jeg ikke skjønne at det skulle være nødvendig..... på så små barn =)

Se det fra en annen vinkel: Du har et barn som har veldig tynt og kort hår, (født nesten uten hår) ville du klippet/stusset det håret bare for å gjøre det???

Skrevet

Nei, ikke så lenge det ikke så veldig slitt/pjuskete ut :-) De to guttene mine (av tre) som alltid har hatt mase og tykt hår har jeg klippet/stusset jevnlig fra ca 8-9 mnds alder for at de ikke skulle få altfor langt hår siden de var gutter, og han siste gutten hadde knapt hår før han var over 1 år. Så har igrunnen ikke tenkt over før om det burde være nødvendig gjøre det med en man ikke "må" klippe. Jeg synes håret hennes ser fint ut jeg (er bilde av henne på profilen min forresten, et fra hun var ca 15 mnd og et fra ca 17 mnd (med eldstemann)), men så er ikke jeg trent til å se om hår ser fint ut eller slitt ut heller slik som frisører er ;-)

Skrevet

Sett deg med henne i fanget når hun er opptatt med noe og kikk nøye på tuppene på håret hennes. Er de brukket eller oppflisede så burde du stussa det litt, dessuten kjennes det veldig fort også =)

Har du forresten en sønn på ca 3 år?? Mener å huske at vi var gravide inne her likt for noen år siden.... =)

Mini her er født i 07....

Skrevet

Ja, jeg har tre sønner, og ene er født i juni 07. Husker deg godt :-)

Skrevet

Så moro å "snakke" med noen jeg har snakka med før =) Er lenge siden jeg har vært "aktiv" her inne... Men nå som vi er på prøver'n med nr 3 har jeg begynt å komme tilbake igjen =))

Håper du finner ut av stussing eller ikke da, vakker jente forresten (måtte jo snik-titte litt)

Skrevet

Tusen takk for det :-) Skal ta og se grundig over håret hennes i morgen. Mulig luggen bør stusses litt. Den er kanskje litt slitt i tuppene etter at hun hadde en periode hvor hun dro ut hårklemmene i ett kjør.

Masse lykke til med prøving på nr 3 da! Er koselig med mange barn :-)

Skrevet

Det sies at hvis man stusser håret jevnlig når de er små vil det bli bedre og fyldigere når de blir større. Om dette bare er en myte aner jeg ikke... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...