Gå til innhold

Middagstips som passer både for oss voksne i huset og ettåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lage middager som alle kan spise, men nå har jeg snart gått tom for gode ideer. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn på ett år kan spise så og si alt dere spiser, bare la være å salte så mye og heller ha i litt ekstra salt på deres porsjon :)

Skrevet

Kjøttkaker i brunsaus, fiskeboller i hvitsaus, tomatsuppe med pøler og egg, makaronigrateng, kjøttdeig og pasta, lasagne er hverdagskost her i huset.

Skrevet

Lakse "gryte."

Fin en ildfast form, dekk den med aliminiumsfolie, hell i godt med olje.

4-6 poteter kuttes i terninger ( legges i formen)

2-3 gulerøtter kuttes i tynne skiver ( i formen over potene)

1 løk finhakkes ( i formen over gulerøttene)

1 brokoli kuttes legg det over løken

100-150g laks pr pers kuttes i terniger legges på toppen

Hell over et godt dryss med olje, salt og pepper. Brett folie kantene over, skal dekke alt.

Sett i ovnen på 220 grader og tar ca 1 time før det blir ferdig. ( kjenn på gulerøttene er de ferdige er resten ferdig)

Server med rømme, ha på litt mer salt og pepper etter smak.

hjemmelagd potetstappe er alltid en hit her i huset, eks med ovnsbakt ørret, svinestrimmler. Mine barn spiste "voksen" mat fra ca 10 måneder, bare passet litt på krydderet så det er derfor det er litt "voksne" oppskrifter.

Skrevet

alt! :) Her eter hun både fårikål, indisk, bacalao og annen "rar" mat:)

Skrevet

den gryta hørtes god ut, men blir ikke fisken fryktelig tørr? her i huset steiker jeg lakseskiver i 15 min på 200 og da synes jeg de er passe... tenker 1 time gjør susen på små laksebiter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...