togutter Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Jeg har fått en skikkelig vrang-peis! Han gråter MYE, sover dårlig om natta, våkner mange ganger å gråter.. våkner tidlig om morgenen og gråter (tydelig at han ikke er uthvilt) Gråter når han skal på stellebordet, inni bilen, spiser ikke mat.. Klarer ikke leke med seg selv lenger, vil ikke lese bok.. Han er skikkelig vanskelig.. Hva skal jeg gjøre? Er det noe galt med han? Begynner å lure på om han har vondt noen steder..eller om han bare er sånn.. Blir gaaalen.. og hvertfall ettersom jeg er så heldig å ha en mann med eget firma som for tiden jobber 24/7..
Mammatiljente-09<3 Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hvor lenge har dette pågått? Tenkte ørebetennelse med engang! men kan jo også være tenner...
togutter Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2011 har vært sånn ca 2-3 uker.. men om han har ørebetennelse, får han ikke feber da? Han har ikke det.. Kan godt være tenner.. Håper nestemann blir født med alle tenna, sånn at vi slipper tannstyret!
Ranveig R Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Eg får sterke flash backs til då lille var rundt året og eg spurte her inne om 1-åringar kunne plutseleg forandre personlighet og gå frå solstråle til "monsterbaby" på kort tid. Ho grein og grein, hylte og skreik, slengte seg bakover så ho slo seg, var våken 100 gongar om natta og skreik og skreik. Etter ein halv evighet (eller ca 6 mnd for å vere nøyaktig, men det virka som ein halv evighet) fann vi ut at ho hadde melkeallergi og truleg store smerter. Det tok mellom eit halvt og eitt år med strengt melkefri diett før vi fekk solstråla vår tilbake. No er ho drøyt 3 og har vokst av seg allergien. Er det andre teikn til at guten ikkje har det bra? Diaré? Forstoppelse? Kan han ha urinvegsinfeksjon? Hadde det berre vore problem med skriking på dagtid hadde eg kanskje tenkt at det kunne vore trassalderen som gjorde ein tidleg innmarsj (går ut ifrå at det er juli '09-barnet vi snakkar om her), men når han og våknar og griner om natta er det vel noko anna som plagar han. Er det jekslar på gang? Dei kan "ligge og lure" og gjere vondt i fleire veker før dei bryter fram visstnok. Om det ikkje gir seg ville eg tatt kontakt med lege for å få ein generell sjekk, undersøkt urinprøve og tatt allergiprøvar.
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Først og fremst ville jeg tatt en tur til legen og sjekket ører, hals og slike ting. Dårlig nattesøvn, grinete og dårlig matlyst er jo typiske tegn på øre og halsbetennelse. Er han snørrete eller hoster eller slike ting? Er det ikke det, kan det som Ranveig sier være allergi av noe slag, men da har man jo ofte andre symptomer i tillegg (diaré, forstoppelse, utslett, oppkast etc.) Har du forresten prøvd å gi ham paracet? Hvis mine barn er veldig grinete har jeg gjort det, roer de seg og sover bedre vet jeg at det er smerter som plager dem. Man skal selvfølgelig ikke gi smertestillende i hytt og pine, men synes det er verdt det en sjelden gang. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå