Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Har nettopp mistet et nært familiemedlem og jeg føler at sorgen er uutholdelig! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og bare gråtet og gråter. Orker ikke tanken på begravelsen da jeg vet jeg kommer til å gå helt ned i kjelleren... Finnes det noe medikament jeg kan få hos legen som kan hjelpe meg å komme over den verste fasen? Noe beroligende? Noe som kan gjøre at jeg kommer meg gjennom dagen? Akkurat nå er jeg helt på styr, har bare lyst å skrike og stikke av fra alt og alle.... Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Uff, det var trist å lese:-( Når det er sagt, så finnes det beroligende piller du kan få hos legen. Ville tatt kontakt med h*n imorgen. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Ja det finnes nok noe som virker litt sånn at du får ting litt på avstand.. Du må nok høre med legen om det er mulig du kan få noe.. Håper ting går bedre etterhvert.. Jeg vet, selve begravelsen er helt forferdelig, men heldigvis går ting som oftest bare oppover igjen etterpå...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Jeg hadde det sånn for ett og et halvt år siden! Sperret meg inne og bare gråt hele tiden! Og under hele begravelsen gråt jeg også. Det gikk litt greit under maten og det rett etter begravelsen, men det gikk flere mnd jeg gråt når som helst. Kunne ikke tenke på henne uten å gråte, kunne ikke kjøre forbi der hun bodde før, der hun døde eller noe uten å gråte. Jeg spurte til og med samboeren min om hvorfor det var bare meg som gikk rundt å var så trist!! Nå går det mye bedre, men det er fremdeles kvelder jeg tenker på henne og gråter noen tårer! Savnet er stort ! Jeg ville prøvd uten medisiner! Det er lov å være lei seg i alle slags nivåer! Masse lykke til!
Teline Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Sorg er vondt og kan noen ganger være så overveldende at man ikke fungerer. Da jeg begravet mannen min fikk jeg valium av legen. Medfølelse sendes.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Takk for medfølelse... Har det grusomt vondt nå. Og det verste er tanken på at jeg ikke kan gjøre NOE for å få h*n tilbake! Tenker jeg MÅ få meg et eller annet for å holde ut smertene.... Noen som har erfaring med bruk av medikamenter i slike tilfeller??? Hva heter i så fall disse preparatene? HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Kan dessverre ikke hjelpe deg med noen medikamenter, da jeg ikke tok noe sånt selv. Men vil anbefalle deg å melde deg inn i en sorggruppe når du føler deg klar for det, det hjalp meg når jeg mistet pappa. Er lei meg på dine vegne:(
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Kan være skummelt å begynne å ta medikamenter for sorg også, er utrolig lett å bli avhengig av disse pillene. Men jeg skjønner hvor vondt du har det, jeg ville snakket med legen min om medikamenter, også ville jeg gått til psykolog/sorggruppe. Det er utrolig hvor godt det er å få snakket ut! Mye bedre enn hvilken som helst pille.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Det finnes mange forskjellige, men ikke alle er like gunstige, for du kan ikke kjøre bil. Valium er et preparat som gjør deg rolig, men som du også kan bli sløv av. Men det varierer jo fra person til person. Vival er også beroligende, og har stort sett samm virkning som valium. Vival tabletter anvendes til behandling av angst, fobier, uro, spenninger, aggresjon, kramper og ved søvnvansker. Vival brukes også som beroligende middel før operasjoner, undersøkelser og prøvetaking, og situasjoner som kan skape uro. Disse to er vel de som hjelper mest i din situasjon, for du har det nok veldig tøft nå :/ Men hør med legen din, for det finnes også typer man ikke blir lett avhengig av, og det er nok mest gunstig i lengden. Kondolerer så mye til deg.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 Sobril eller vival. Kan være greit å bruke akkurat da, i begravelsen, men de er veldig vanedannende. Spesielt Sobrilen. Men de funker til sitt bruk..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 Tusen takk for svar! Vet at medikamenter ikke nødvendigvis er løsningen, men å bearbeide sorgen ved å prate. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal få dagene til å gå rundt. Har ingen overskudd til barna mine og jeg har til tider bare mest lyst å dø... Det absolutt verste for meg nå, er å tenke på begravelsen. Skjønner ikke hvordan jeg skal takle den. Har vært i begravelser til perifere venner og familiemedlemmer før, og selv da gråt jeg som en helt, verre enn de nærmeste. Føler meg så dum.... Derfor jeg lurer på om det finnes noe jeg kan ta kanskje bare akkurat den dagen? Slik at jeg kommer meg gjennom begravelsen med litt verdighet.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå