Gå til innhold

Noen som har prøvd lakserolje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har prøvd lakserolje?

Er på overtid og kjenner jeg er MEKTIGT lei...

Spes når du har fått beskjed om at du kommer til og føde før termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller fødegrøten? :-D

Skrevet

Den som har gitt det beskjed om at du kom til å føde før termin må være dårlig synsk..

Lakserolje gjør nok fint lite med mindre man er moden og klar for det. I værstefall får du bare maserier og diare.

Skrevet

Svigerinnen min forsøkte olje. Tok mer enn anbefalt dose, tror det var nærmere en flaske og hun fikk dertil fart på systemet kan du si, men fødselen startet også. Vet ikke om det er å anbefale, ble brå start, men for henne virket det.

Skrevet

Bruk heller den siste tiden på å slappe av. Det er ikke lenge igjen.

Lakserolje blir sterkt frarådet av helsepersonell, synes derfor det er litt rart at mange skal prøve det, men tar avstand fra alt annet di blir frarådet å ta avstand fra. IKKE press kroppen din til å gjøre noe den ikke er klar for uten at det er under kontrollerte forhold.

Skrevet

Fødegrøt er havregrynsgrøt med sukker og 2 ss lakserolje...

Er en fødselslege som har anbefalt den (ikke til meg, leste dette på nette)..

Er jo litt betryggende når det er en fødselslege som har anbefalt den :-D

Nyte siste tiden ja.. hadde eg bare klart d :-P

Skrevet

Dette er noe mange jordmødre ikke anbefaler ihvertfall, fordi det kan være farlig.. ( ? ). Det er vel en grunn til at de sier det.

Andre mener det ikke er farlig, og har prøvd det og det gikk fint..

Jeg hadde aldri turt.. ikke hvis det var noen form for risiko for babyen min.

Skrevet

Jeg tok lakserolje sist gang. 2 dager over menstermin men uke 37 ifølge ul.. var driiiitlei.. Den funket på meg, så må ha vert moden. Ble ikke en brå start heller. Tok en ts på kvelden. Fikk vel en ri den natta haha. Så dagen etter hadde jeg svake rier med 10 min mellomrom i en del timer..men det stoppa opp når jeg tok en dysj. Tok da en ss til med lakserolje og da gikk slimproppen og riene begynte halv 1 på natta. Fødselen tok 11 timer så var ikke noe styrtfødsel. To veninner har også tatt dette og det virket på de også.

Hun ene svelghte halve flaska da så der var ungen ute på et par timer.

Tror ikke det er anbefalt med lakserolje og du vil sannsynligvis ikke få kjøpt det på apoteke om du går selv.

Hvis du velger å prøve det så ville jeg begynt med å bare ta bittelitt.

Den virket på meg selvom den ikke gjorde at jeg måtte på do..

Skrevet

Godt å høre at det funket på dg Prinsesse :-D

Har hørt fra mangen at det har funket på dem, og vet jo at de fleste jordmødre ikke ambefaller dette... Men hadde det vert så farligt hadde dem ikke solgt dette..

Tror jeg skal ver moden, har hatt masse modningsrier en godt stund nå.. Men sjer liksom ikke noe mer..

Sambo har alerede vert på apoteket og handlet til meg, så sitter liksom bare skal skal ikke :-P hehe

Skrevet

tror ikke dem selger lakserolje for at fødende skal drikke det... tror det er heller for de andre..

Skrevet

Dette sier jeg ikke for å være frekk eller noenting. men om du virkelig vil prøve lakserolje selv om det ikke er anbefalt og KAN være farlig,så får du bare gjøre det..å om noe går galt så får du ta konsekvensene for det.. jeg hadde ikke tatt det, pga de rådene fra jordmødre...men det er opptil en selv. Man kan aldri si at de få det går galt med på et eller annet vis aldri er en selv..

Skrevet

Nei det verste som kan skje med lakserolje er ikke diare men MORKAKELØSNING, og da kan det være snakk om minutter så er babyen din død. Så IKKE prøv lakserolje, sikkert en hel haug med folk som vil fortelle deg at jada det satt igang fødsel og gikk så bra så, men er det verdt det???Når det også har DEN risikoen??? Mer vanlig er det også å få styrtfødsel og så sterke rier at de må prøve å stoppe dem. Leser du seriøse legesider og legebøker er lakserolje advart mot på det sterkeste, også av jordmødre og leger. Har mensentermin imorgen og er såååå lei av det her nå, men lakserolje er ikke verdt risikoen, de kommer når de er klare...

Skrevet

Hvis du prøver .. gi en lyd om hvordan det går da :) Og hvor mye du tok osv ! :)

Skrevet

Hei:=)

Jeg prøvde lakserolje med nr 2, Tok 2 spiseskjeer, ble kjempekvalm og kasta opp. Det smakte HELT JÆVLIG...! Turte ikke ta så mye, kjenner andre som har tatt mer og sittet på do hele natten med diare uten at noen fødsel har startet. Har også hørt om folk som fødselen har startet, men at man rett og slett har "driti ned fødestua" også. Som allerede nevnt kan man få styrtfødsel, og det er ikke bra for babyen.

Jeg ble ihvertfall kvalm, og gikk og la meg. Fikk rier på natten.

Men uvisst om det var tilfeldig eller ikke. Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg hadde så himla vondt i kortsryggen og videre opp. Jeg trodde jeg hadde fått en låsning og ble helt desperat. I ettertid tror jeg det var fødselen som egentlig nærmet seg.

Prøv heller sex:=)

Jeg kommer IKKE til å gjøre det igjen.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen iallefall...:)

Det er jo absolutt ikke anbefalt og kan føre til morkakeløsning, styrtfødsel og fare for misfarget fostervann (fordi babyen også får fart på systemet etter lakseroljen)... Syns det høres veldig skummelt ut- selv om det tydeligvis går helt fint med mange:)

Er jo så kort tid igjen uansett, så dumt å risikere noe nå...:) Er jo ikke mange dagene igjen til bebisen kommer uansett!:)

Skrevet

Sex har me prøvd :-P Uten nytte .. Har prøvd en del kjæringråd men har ikke funka her i gården :-P

Har tatt en SS sku ta 2, men d smakte jo heilt J&%¤%, så fikk bare ned en :-P Va jo verre en tran detta..

Skrevet

Syns det er veldig mye skremsel ang lakserolje.. Man må bare være litt forsiktig med mengden.. Jeg sa til jordmor at jeg hadde tatt lakser olje men hun smilte bare..

Nå har du uansett tatt en skje, så ser du om noe skjer:) man MÅ ikke sitte på do og drite for at riene skal begynne heller. Gi det noen timer eller til i morgen og skjer ikke noe så kan du ta litt mer. Svelg ned med noe brus eller noe..

Skrevet

Takk for tips Prinsesse ;-)

Jeg ser jo at dem som skriver noe negativt om det her er jo faktisk som ikke har prøvd dette selv men har bare hørt at det er farligt..

Må jo selv si at jeg har hørt at dette er farligt, men har et par kjente som har prøvd og det har gått kjempe fint med dem :-D

De som har fått styrtødsel hadde gjerne hatt en kjapp fødsel uten olje??

Helte nedpå med masse vann etter på :-D

Skrevet

Men har du kjent noen som opplevde at morkaka løsnet og babyen døde hadde du heller ikke villet ta det, om du ikke erm, unnskyld uttrykket stokk dum eller egoistisk!!!Synes det er tragisk at folk ikke bare kan vente til babyen er klar men setter det i fare. En ting er å prøve de ufarlige rådene, det har jeg gjort siste ukene og det, men man tar vel ærlig talt ikke noe fagfolk advarer mot om man er oppegående og bryr seg om barnet sitt.

Skrevet

At folk i det hele tatt vil ta den *lille* sjangsen der med at det kan skje noe galt skjønner ikke jeg.... Kroppen starter fødselen når den er klar for det. Og gjør den ikke det, så gjør `sykehuset` det i litt tryggere omgivelser.

Det er babyene våre det er snakk om.. De betyr vel litt mer?..

Synes man heller kan prøve de kjerringrådene som ikke er noe farlige i det heele tatt. Man klarer vel og vente litt til? :)

Det er sikkert Hundrevis av kvinner som har prøvd dette, og det har gått bra. Men tenk da.. om man virkelig er en av de som det går galt med? Nå prøver jeg bare og være litt realistisk.

Hadde aldri klart og ha noe sånn på samvittigheten, om det hadde gått galt. Alle kropper er forskjellige, og reagerer forskjellig. Derfor det er litt skummelt og tenke på synes jeg ... Men dette er jo bare min mening..

Skrevet

Wow, tenkt at du vil utsette din baby for fare fordi DU er lei.. babyen kommer når den er klar og er tydeligvis ikke klar siden den ikke har kommet ennå. Blir faktisk provosert her jeg sitter jeg altså..

En bekjent av meg tok vel et par SS med dette og morkaken løsnet babyen døde ble kvalt.. Hun har aldri tilgitt seg selv fordi hun vet dette IKKE hadde skjedd om hun hadde latt være å ta oljen, men som deg var hun mektig lei.

Jeg forstår du er lei, men la nå kroppen få gå sin gang.. Det er jo bare snakk om dager før du får møte bebisen din allikevel...

Skrevet

Jeanette..

Hvordan går det ned deg? Merker du noe enda?

Håper det går bra med deg og babyen din. Ville ikke tatt noe mer hvis jeg var deg.

husker bare hvor kvalm jeg ble... i tillegg så kasta jeg opp av epiduralen og lystgassen..

Klem:=)

Skrevet

Eh, unnskyld meg men : - Jeg ser jo at dem som skriver noe negativt om det her er jo faktisk som ikke har prøvd dette selv men har bare hørt at det er farligt..

Du skriver at folk som svarer negativt her er folk som ikke har prøvd det selv men har hørt det er farlig...

Hvor dum er du egentlig?. Du har hørt at det er farlig men alikevel tar du sjansen?. Hvor gammel er du egentlig?. Du virker veldig umoden, og veldig opptatt av deg selv og ikke den lille i magen som snart er ute.

Du har ofret 9 mnd'er av livet ditt, hva er vel en uke eller 2 til liksom???!

Skrevet

Hallo Vannmann 76 :-)

Alt går bra her , har ikke merket noen ting ..

Har ikke tengt å ta mer, hadde jeg tatt mer hadde jeg kastet opp..

Smaket helt j***** :-P

Klem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...