Gå til innhold

Flere sykemeldte i 1.trimester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker på vei, og er så kvalm og sliten at jeg ikke har klart å jobbe de siste dagene. Skal derfor til lege for å få sykemelding i morgen. Håper det er nok med 1-2 uker. Sliter på samvittigheten å få sykemelding så tidlig. Flere der ute i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har det akkurat som deg. Er fullstendig utslitt og uvel hele dagen. Har ikke sagt noe på jobb enda og får meg ikke til å be om sykemelding. Vet at arbeidsgiver ikke trenger å vite hva sykemeldingen gjelder, men jeg jobber i en liten bedrift og det vil føle unaturlig å ikke si noe om hvorfor en er sykemeldt for min del iallefall. Jeg har mistet mange ganger og derfor ønsker jeg ikke å fortelle det til noen enda, kun jeg og mannen min vet om det så langt. Men jeg forstår deg veldig godt om du trenger sykemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Kan forstå at du ikke syns det er så enkelt å si det så tidlig når du har opplevd å mistet. Ta likevel vare på deg selv:-)

Godt å høre at noen forstår at det kan være behov for sykemelding. Er så mange der ute som er så "sterk" og ikke alltid forstår at noen trenger å roe ned når man er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle graviditeter er forskjellige. Noen tar helt energien fra deg, andre merkes nesten ikke. Ikke mål deg selv opp mot andre. Du kjenner selv din kropp og dine behov. Du skal bære frem et menneske, og kroppen din har aldri jobbet så hardt som den gjør nå og kommer til å gjøre de neste 8mnd. Lytt til kroppen, ikke til alle andres erfaringer. Det er mitt råd til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykmeld til den 25/2 pga av kraftiga smerter i magen. Har hatt 2 spontanaborter tidligare så legen syntes jeg skulle va sykmeld, jobber i barnehage å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg var hos legen min ved forrige graviditet fordi jeg var så utrolig kvalm.

"Graviditet er ingen sykdom" sa han og jeg fikk ikke sykemelding.

Jeg måtte bruke egenmeldinger på jobben de dagene jeg var veldig kvalm.

Håper du får sykemeldingen din, kan jo være heldig ;o)

Synes alle skulle få lov til å få litt fleksibilitet på jobben når man er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fy fa** til tilbakemelding. Han er en mann ja. Er det mulig. Så klart du kan bli dårlig selvom ikke graviditeten i seg selv er en sykdom. Ærligtalt. Noen blir jo så dårlige at de blir lagt inn på sykehuset pga mangel på energi og næring. Han legen skulle jeg tatt noen alvorsord med ass! Han kunne prøvd å melde det til meg. Hehe... Da hadde det blitt høyt under taket tror jeg.

 

Håper du møter mer forståelse denne gangen. Og at du bytta lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede sykemelt pga div nakke smerter, men er i grunn på vei tilbake, er 50% i jobb. og planen var jo å komme 100% innen 1 mnd fra nå ca. men jeg sliter sånn med bekkenet.. allerede.. jeg er bare 6+4 så jeg synes det er tidlig.. og det er kun hvis jeg går mye eller sitter mye.. jeg jobber i barnehage så jeg gjør alltid en av delene :) mest går.. hehe.. Jeg synes det er viktig å tenke på seg selv. jeg gruer meg litt hvis jeg blir verre etter å ha blitt friskmeldt for nakken, spesielt siden styreren nettopp er tilbake fra sin mamma perm og gikk på jobb frem til 3 uker før fødselen..

Men men.. vi skal nok komme gjennom det :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem, sinnsykt kvalm og sliten hele tiden.. Og jeg jobber i butikk, så er rundt kunder hele tiden.. Ikke spesielt hyggelig å spy i en pose bak kassa fordi jeg ikke har noen til å avlaste meg. Men samtidig så har sjefen de siste ukene begynt å legge mer merke til meg, og gitt meg mer ansvar og oppgaver, og jeg er redd for at hvis jeg blir sykemeldt så går jeg glipp av en mulighet til å avansere litt på jobben.. Dessuten så vet jeg at hvis jeg blir sykemeldt, så vil sjefen min slite med å få noen ta mine vakter, og jeg har ikke lyst til å fortelle hvorfor jeg er dårlig enda, så jeg føler at det bare er å bite tenna sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej de va synd att höra, själv är jag i vecka 7 och är sjukskriven men de är tufft med en 13 månader gutt att ta hand om med. Min förra graviditet var jag sjukskriven hela graviditeten låg på sjukhus en liten period och hade familj här som hjälpte mig hemma... de blev bättre efter vecka 20 med oppkast, då fick jag i mig näring och orkade iallafall att gå ut. När man är sjukskriven skall man inte ha dåligt samvete! du skall ta hand om dig själv och den lilla tänk på de.

 

Från en som vet hur tufft ett svangerskap kan va,

men att allt är värt de i slutet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen nå, og blitt sykemeldt ut neste uke og med streng beskjed om at hvis jeg ikke får noe mat til å bli værende i magen i kveld, så må jeg tilbake i morgen og sjansen er da stor for at jeg blir lagt inn.. Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...