Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 jeg har søkt overgangs stønad, glemte å fylle ut et felt om hvor mye kontakt jeg har med bf. fikk brev om dette å måtte sende dem et svar innen 11 feb, sendte et godt svar den 7feb.... ringte i dag og hørte hvordan det gikk med søknaden (søkte i januar) da sier dem at de måtte vite hvor mange timer i døynet jeg tilbringte med bf siden jeg hadde opplyst at han hjalp meg med å komme meg til lege timer osv siden jeg ikke har bil/lappen og kraftig bekkenløsning.... at de hadde sendt nytt brev om dette i går..... jeg har ikke fått livsopphold siden den begynnelsen av januar, pga dem stoppet pengene mine siden jeg søkte om os, så jeg ikke skulle få dobbelt som dem sa....... nå har jeg 500 kr til den 30, (barnetrygda kommer) ikke penger til husleie som skal betales den 1. skjønner ikke hvordan jeg å barnet mitt skal overleve.... de sa når jeg søkte os, at første utbetalingen ble 20 feb........ Hva gjør jeg nå??? Huseier å jeg har kranglet om en del feil/mangler i leiligheten og han likte dårlig at jeg ventet et barn og mente det ble at for liten plass her, så han venter nok på første mulighet til å kaste meg ut.....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Du må gå på sosialkontoret å få hjelp. Jeg var igjennom samme mølja som deg, og sosialen måtte hjelpe med husleie etc. Dra dit i morgen tidlig og legg det frem som det er. Jeg skrev forresten et personlig brev til saksbehandler ang timer jeg tilbrakte med bf. Og skrev at dette selvsagt ikke var vanlig (i ditt tilfelle at det er untakstillstand at han måtte kjøre deg til legen og at all annen kontakt omhandler barnet) Da ordnet det seg for meg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Gå til sosialen og be om sosiallån som du betaler tilbake når du får etterbetalt på os. DU har vel egentlig gitt nav mer info en de trengte når du fortalte at bf hjalp deg, du burde nok bare skrevet et antall timer som regner samvær med barnet. Så hadde du slippi at de krangla der. Er vanskelig når det blir sånn. men huseier kan ikke kaste deg ut ved en manglende/forsinket husleie da.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Si at du ikke har kontakt med bf, at dette var engangstilfeller. Gå på nav i morgen og lever søknad om husleie, livsopphold og nødhjelp. Da skal du få behandlet ihvertfall nødhjelp innen 3 dager.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 barnet er ikke født enda, så tenkte det var bedre å være ærlig å fortelle det sånn det var med at han kjører meg når jeg trenger hjelp til noe. så ikke noen skulle "se" oss sammen å tro noe annet... termin i mars, så leste på nettet at man kunne få os opptil 1-2 mnd før termin.... Ang huseier, kan han ikke? han er helt på styr etter at han fant ut at jeg ventet ett barn til, sier leiligheten er for liten og at han synes det er ekkelt at så mange skal bo her..... leiliheten er 60 kvm med to soverom...... HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Får du ditt barn nr 7, eller? Utleier kan ikke kaste deg ut fordi du får et barn til, står i loven.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 virker ikke dette litt merkelig når jeg allerede har sagt vi er venner og at han hjelper meg når jeg trenger det ang kjøring? så om jeg leverer søknad i morgen så er jeg garanter svar på onsdag neste uke? HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Meg over-) si at du misforsto og at du ikke har kontakt utover nødvedig kontakt(og at unnakte var nå i forb med lege) Jeg har mye kontakt med mine barns far, vi spiser middag sammen(selvsagt sammen medbara da) og finner på ting med barna sammen...men det trenger ikke tk å vite:-) Det er 3 dager som er saksbehandling på nødhjelp ja, husk å skriv at det er nødhjelp. Men gjerne livsopphold i tillegg, fordi den summen er større enn nødhjelp. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 ok, hva trenger jeg ha med? kopi av husleie kontrakten vet jeg.... men konto utskrift kanskje? HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 NAV stopper ikke livsopphold fordi du søker om en annen stønad! Du kan søke nødhjelp. da får du til mat (her er satsen 400 kr) og muligens støtte til husleie. Hvor har det blitt av engangsstønaden din da???
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 engangs stønaden har gått til regninger (allerde avklart med nav) baby utstyr (kun kjøpt brukt) mat sist jeg fikk penger var 12 januar, så det er ikke igjen noe av den..... HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #13 Skrevet 17. februar 2011 Du må jo ha fryktelig mye og store regninger når nesten 40 000 går med til det.... (så lenge du har livsopphold vedsiden av)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #14 Skrevet 17. februar 2011 Hah, jeg leier leilighet med 1 soverom og har 2 barn!!! Om jeg hadde hatt din utleier så hadde han vel klikka? Han har ingenting han skulle ha sagt.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #15 Skrevet 17. februar 2011 ja jeg hadde en del inkasso som jeg betalte.... å jeg vet det var min egen skyld siden det alt hadde blitt så mye... HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #16 Skrevet 18. februar 2011 i dag har jeg vært på nav.... fikk ikke lov å sende nød søknad siden dem sa dem ikke rekker å behandle dem innen ca 3 uker uansett..... så jeg måtte søke om husleie og livsopphold på vanlig søknad... sa klart i fra at med det dårlige forholdet til huseier om dagen, kommer vi nå til å bli sagt opp om jeg spør om vi kan utsette husleien noen uker. fikk bare beskjed om at det kan de ikke gjøre noe med.... så nå sitter jeg vel her snart alene med et barn og en nyfødt baby uten leilighet og penger.... overgangs stønaden kunne jeg ikke forvente at jeg fikk før 20 april, siden jeg hadde søkt 20 januar.... HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #17 Skrevet 18. februar 2011 Det tar lang tid med os. Jeg leverte inne søknad, uten feil, og måtte vente i 5 måneder. Normal behandlingstid er 3 måneder, men ofte går det over. Det du gjør er enten å bruke av sparepenger, slik jeg gjorde, eller å gå på sosialen. Der får du hjelp og så trekker dem det bare av etterbetalingen for os. Ikke noe problem det.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #18 Skrevet 18. februar 2011 Det var mye tull med Nav da jeg også søkte! Jeg fikk beskjed om å søke krisestøtte..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #19 Skrevet 18. februar 2011 Kjære deg HI. Du har RETT på sosial hjelp siden NAV sier du ikke får OS før om ett par mnd. Du må nok betale tilbake det du får av sosial kontoret når du får etterbetalt overgangsstønaden din. Det du må ha med deg når du skal søke om sosial hjelp er: husleie kontrakt kopi av bhg regning(hvis barnet går i bhg) kopi av de 3 siste betalte strømregningene og husleien konto utskrift fra alle kontoene dine de 3 siste mnd Det kan være at det variere fra by til by for hva du må ha med deg. Men hør med sosial kontoret hva du må ha med deg. Søk omstøtte til livsopphold og nød hjelp for da skal de behandle saken din ganske raskt, og dette har du KRAV på siden du ikke får OS på noen mnd. Har du ikke familie/venner du kan låne noen penger av? Ang det du sa til NAV at bf hjelper deg med å kjøre deg til legen osv. Si at det var ett engangstilfelle og at dere har ikke noe kontakt utenom, men at han vil ha vanlig samværsrett når barnetblir født. NAV er noe jævla dritt. De har behandlet meg så dårlig at jeg kan nesten ikke tro det,men det er en annen sak. Lykke til Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå