Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Vi har samsåvet med baby mer eller mindre helt ifra fødselen av. Og storstrives med det. Alle såver godt:) Hun er nå 7 mnd. Men det jeg lurer på er hvordan gjør dere det når de begynner og krabbe/gå? Er livredd for at hun en dag skal falle ut av senga. Nå er hun ikke så veldig mobil. Har prøvd og vende henne på sprinkelsenga, men det er bare og glemme.. Forsent og begynne med det nå, virker det som:P Og dere som er ANTI samsoving trenger ikke og svare.. Kan høre dere allerde med fordommene deres:P Tusen takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Jeg samsov med eldste i ca 14mnd, og har fremdeles yngste på 8mnd i senga. Løsningen vi har valgt med begge er å ta bort ene langsiden på sprinkelsenga, og sette den helt inntil vår med madrasser i samme høyde. Vi ligger altså rett ved siden av hverandre men mer og mer i hver sin seng. Når vi er ferdig med nattamming rundt året setter etter hvert på siste siden på sprinkelsenga, deretter flyttes senga lengre unna oss, men på samme rom, og til slutt over på eget rom:-) Så,når ungene blir mer mobile lager sprinkelsenga tre vegger,og jeg er den siste veggen. Jeg våkner jo av at ungen klatrer over meg, så da lar jeg han ikke dette på gulvet, men tar han inntil meg eller legger han tilbake i egen seng:-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Vi gjør det på akkurat samme måten. Minstemann er drøyt to år, han er definitivt sistemann og det er bare kos. De andre har enkelt og greit flyttet selv rett etter de fylte to, og storebror som er 7 kommer fremdeles inn for å kose om morgene før vi står opp. Synes bare det er kos.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Hun ligger mellom mannen min og meg så når hun våkner vekker hun oss med livlige spark her og der Hun ligger også i egen seng inntil min side slik at jeg stikker hånden inn mellom sprinklene ved behov.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Vi samsover meg en på 2,5 år når hun var på mest aktive bygget vi rede rundt henne når vi ikke lå der, eller la hun i sprinkelsengen frem til kom å la oss. Nå kryper hun ned av sengen selv men ikke opp den er for høy. men jeg skjønner redselen din at barnet skal dette ut. har du en lav seng?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Tusen takk for svar damer:) På sprinkelsenga vår går det ikke an og ta av den ene siden. Men ellers var det et kjempegodt tips! Blir nok ny sprinkelseng når nestemann kommer, da den vi har nå er lånt. Jeg har tenkt tanken med at kanskje ett lite "rede" er løsningen, når hun ligger der alene. Slik at hun ikke kan rulle ut i søvne. For i sprinkelsengen vil hun virkelig ikke ligge. Og det kan jeg vel takke meg selv for;) Skjønner jo at hun synes det er mye bedre og ligge mellom mamma og pappa. Hverfall når vi har vendt henne på d.. Men uansett, takk for gode tips:) HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Glemte og svare deg 13:49. Vi har en ganske høy seng:S
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Hei! Vi samsover med sønnen vår som er åtte mnd. Vi begynte for bare to uker siden å venne ham til sprinkelsenga fordi han begynner å bli veldig mobil. Det tok noen dager med hyl og grin og null hvor vi var inne hos ham hele tiden, men nå begynner han å venne seg til sprinkelsenga. Må bare ikke finne på å legge ham før han er skikkelig trøtt. Nå ligger han i sprinkelsenga frem til vi legger oss. Han pleier uansett alltid å våkne rundt midnatt og da henter jeg ham over i senga til oss. Ganske beroligende å vite at han ikke faller ut hvis han beveger seg når vi ikke er inne på rommet. Fortsett å prøve med sprinkelsenga, og hvis det ikke går - hva med vogna, sovner hun der? I såfall kan du vel la henne ligge i vogna (med sæler etterhvert) frem til dere legger dere?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Hei! Vi har jo bare prøvd sprinkelsenga ett par ganger, men gidd etter ganske fort. Så viss jeg er ganske bestemt noen kvelder så kan det jo hende at hun venner seg til prinkelsenga. Hun bruker også å våkne rundt midnatt når jeg legger meg, for pupp. Så da kan hu såve videre der. Men det hadde vært veldig kjekt og hatt henne trygg i sprinkelsenga frem til da! Så jeg må vel bare bli besemt, og ikke gi etter for fort. Takk svar:) HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 Sov hele natten i vår seng frem til knapt 8 mnd alder. Etter det begynte vi å legge henne i sprinkelsenga (pga rulling) og der måtte hun finne søvnen selv. Når hun våkner i løpet av natten får hun komme over i vår seng. Hun er nå 10 mnd (ammer fortsatt).
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 Vi samsover med gutt på snart 11 måneder - dvs nå sovner han i sin egen seng om kvelden (etter mye om og men;), så våkner han mellom 24-01 og da samsover vi med han i midten resten av natten. På dagen sover han i vår seng eller i vognen.... Men vi har en veldig lav seng (ca 30 cm høy) og teppe på gulvet, så jeg er ikke veldig redd for at han skal skade seg om han detter ned. På dagen bygger jeg opp rede rundt han, men nå klarer han å komme seg over kanten av dynene OG ned av sengen selv. Han aker seg ned baklengs.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #13 Skrevet 17. februar 2011 Samsover med babyen på 9 mnd. Han ligger mellom meg og pappaen. Men før vi legger oss legger jeg dyna i en rull ved siden av han (andre sida er en vegg), og babycallen ligger ved siden av han, så vi hører med en gang han begynner å kave!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #14 Skrevet 17. februar 2011 Akkurat det fåreslo jeg til samboeren i dag. At vi kan skyve vår seng inntil veggen, og bygge vegg med dyna på den andre siden. Regner med det blir slik vi løser problemet! Og babycallen ved sidnav henne;) HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #15 Skrevet 17. februar 2011 Om du har ett barn som krabber mye, bør du også ha noe ved enden av senga om den ikke står inntil veggen i enden da. Fikk temmelig sjokk i natt, da lillemor plutselig fant på å dette ut av enden i senga. Gikk nå fint, da vi har alle pynteputene i enden av senga. Men hun fikk nok en liten støkk stakkars.
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #16 Skrevet 17. februar 2011 Hei HI Jeg samsover. Jenta mi er 8 mnd og krabber. I natt krabbet hun ut av senga og gikk rett på hodet. Jeg hadde satt opp planker på kanten, men hun reiser seg og detter over disse. Så i natt blir det å legge madrasser rundt senga og prøve å holde henne inntil veggen. Problemet er nå jeg ammer på andre puppen og snur oss begge, da sovner jeg fort og hun får virkelig fart på seg. Men til søndag, da er det slutt på moroa. Sprinkelseng - here we come!!!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #17 Skrevet 17. februar 2011 Huff, fikk et håp om at dette gikk bra, men no ble jeg usikker igjen:S Hun har allerede falt ned fra sofaen, så jeg veit hvor traumatisk det er både for mor og barn når det skjer.. Nei, vi må vell bare begynne med sprinkelsenga:( gruer meg til våken netter igjen da.. Men det blir sikkert værre og begynne med den jo eldre hun blir, så er vel bare og starte. Skriv gjerne om hvordan det går fremover når hun skal begynne med sprinkelsenga på søndagen! HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #18 Skrevet 17. februar 2011 Senga er dyttet inntil veggen også ligger yngste der
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #19 Skrevet 17. februar 2011 Ligger h*n der før dere legger dere også? hvor gammel er h*n? HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #20 Skrevet 17. februar 2011 Eldstemann la vi først i sprinkelsenga også tok han over i løpet av natta når han våknet. Yngste legger vi i vår seng ja og hun har ikke falt ut enda. Våkner hun så roper hun. Hun er nå 1,5 år. Er du redd for at hun skal falle ut så legg dyner eller noe på gulvet
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #21 Skrevet 17. februar 2011 Ok:) På sikt så er jeg redd hun skal falle ut. Nå kommer hun seg ingen vei, men det går nok fort fremover:) Det som beskymrer meg er at hun ska våkne iløpe av kvelden før vi har lagt oss og begynne og krype i mørke, og falle ut. Men det er bare en tanke, vet jo ikke om det kommer til og skje? Våkner hun om kveldene nå gråter hun fordi hun vil ha smokken, og såvner med en gang hun får den. Ligger aldri og kaver og styrer, men jeg vet jo ikke hvordan hun blir når hun blir større.. Men jeg kan jo polstre gulvet med dyner og puter, så er vi på den sikre siden:P Skal ikke være lett dette! Muli jeg er hysterisk og, men etter at hun falt ned fra sofaen, har jeg blitt nervevrak:S Det gikk bra altså, ikke så mye som en kul eller ett blåmerke heldivis:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå