Gå til innhold

Hva er det med nestle?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange prater om markedsføringen av nestle barnemat og dermed boikotter de hele merket. Jeg har ikke fått med meg hva det er snakk om og vil gjerne vite.

 

Noe må jo være voldsomt galt når enkelte boikotter merket helt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en veldig gammel historie, som jeg fikk høre da mitt første barn var baby (tenåring nå). Og for ordens skyld, jeg vet ikke om det er sant, delvis sant eller blank løgn.

 

Fritt etter hukommelsen:

Salgsrepresentatner for Nestle kledde seg i hvitt (som leger og sykepleiere) og gikk rundt til barselkvinner i u-land og fortalte hvor fantastisk MME var, lettvint og greit og man hadde full kontroll på hvor mye barnet spiste og slikt.

 

Og mødrene droppet amming og satset på flaske. Men hadde ikke tilgang på rent vann og dårlige muligheter for å koke vann og flasker. Dårlig økonomi gjorde at de spinket og sparte på det dyrebare pulveret og blandet for tynt. Barna døde selvsagt, av underernæring og infeksjoner. Og det kunne ha gått helt fint hvis mødrene hadde ammet i stedet

 

Men igjen, dette er den historien jeg fikk høre i sin tid og jeg vet ikke hvor mye sant det er i dette.

Skrevet

Nestle reklamerer kynisk i mange u-land og fremstiller mme som det beste for barnet. Men i mange u-land er det dyrt med mme pga lave inntekter og mødrene tynner derfor ut melka for å få råd til å gi det til barna pluss at de har ikke mulighet for å oppfylle de hygieniske kravene med sterilt vann og sterilisering av flasker og mange av barna blir derfor svært syke eller dør.... Mødrene tror de gjør det beste for barna sine men i realiteten er de med på å skade/drepe barna sine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...