Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Har jobbet redusert stilling nå i 3 mnd,hvor lenge må jeg jobbe fullt,for å få fullt opp med sykepenger? sliter med bekkenløsning....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 skjønner ikke egentlig hva du spør om.... Er du sykmeldt nå? Du må jobbe 26 uker for å opptjene nye sp-rettigheter. Sykepenger blir regnet ut fra lønne de de siste 4 ukene (dersom du har fast lønn)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Har jobbet redusert pga delvis forlenget ulønnet permisjon med ett barn,skal ha to tette..skal nå begynne i full jobb igjen,men kan ikke forstå hvordan jeg skal greie det i lengden med bekkenløsning..derfor lurer jeg på hvor lenge jeg må jobbe fullt før jeg kan bli sykmeldt..4 uker?hadde fastlønn før permisjonen nå,men skal over på timelønn nå når jeg begynner jobbe fullt igjen.. hi
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Det finnes det ikke noe fasitsvar på. Avhenger av mange faktorer. Som f eks om du har jobbet fullt i mange år før og at du har en kontrakt som sier at du skal jobbe fullt langt fremover i tid og dermed taper 100% inntekt ved å være syk. Man kan ikke jobbe redusert en periode for så å jobbe fullt rett før sykemelding. Nav sammenligner inntekten du har på sykemeldingstidspunkt med inntekt du har hatt tidligere og kan ut fra det skjønnsfastsette grunnlaget ditt. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Har jobbet fullt i alle år,eneste grunnen til at jeg jobbet redusert nå var fordi denne babyen jeg har nå skulle få slippe å begynne på barnehage så tidlig...denne i magen var ikke planlagt,hadde jeg visst det var mulighet for jeg kunne bli gravid hadde jeg jobbet fullt etter denne permisjonen,prøvde å få det omgjordt,men det var ansatt en vikar i min stilling helt fram til jeg hadde avtalt å begynne påjen..har fortsatt kontrakt på full jobb etter denne neste permisjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå